Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vita pilar i docken?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-14 20:02

Jag har på senaste tid börjat upptäcka vita pilar i docken. De verkar inte riktigt göra någon nytta och om man rör pekaren över själva docken så är de kvar på samma ställen medan resten av docken flyttar sig så de verkar ju inte ha någon funktion.

Är det någon som har någon koll på vad det kan vara för fel?

Har ingen direkt aning om vad det kan bero på, men testa att starta om Finder och se ifall pilarna försvinner.

Håll in alt-tangenten och tryck på finder-ikonen, välj Starta om.

Ok, jag kanske är blind, men jag ser inga vita pilar på bilden???

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-15 20:57
Ursprungligen av mdlarsson:

Ok, jag kanske är blind, men jag ser inga vita pilar på bilden???

www.synsam.se kan hjälpa dig. De är rätt tydliga alltså. Men har ingen aning varför de är där :);)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-15 21:30
Ursprungligen av daniels:

Har ingen direkt aning om vad det kan bero på, men testa att starta om Finder och se ifall pilarna försvinner.

Håll in alt-tangenten och tryck på finder-ikonen, välj Starta om.

Jag har testat att starta om både Finder och Dock och det gör ingen skillnad... Har provat med att ändra storlek, plats på skärmen... allt! Jag kan verkligen inte förstå vad felet kan vara. Är det ingen annan som har haft det här problemet?

Edit: Jag hittade felet! Jag hade aktivera skugga på docken. Så fort jag tog bort den så försvann de vita pilarna.

Senast redigerat 2007-05-15 21:42
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-17 11:08

De där vita pilarna var fan inte tydliga för fem öre, måste ha med min skärmkalibrering att göra.

1
Bevaka tråden