Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar den med World of Warcraft

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fungerar det att spela World of Warcraft med skaplig känsla på en Mac Mini, om den är utrustad med 2GB internminne?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-15 19:51

Skulle jag tro, min dotter kör på en iBook och det funkar helt OK enligt henne.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-15 20:58
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Fungerar det att spela World of Warcraft med skaplig känsla på en Mac Mini, om den är utrustad med 2GB internminne?

Jag kör på en macbook 13" 2Ghz med 2Gb minne och har spelat WoW sen december.
Kör på lägsta grafikinställningarna men gör detta utan att det laggar. Ok det laggar lite i de större städerna men inte mer än vad det gör på en PC.

Om du idag har en Mac Mini varför inte testa Trial Edition ?

Ursprungligen av azcii:

Ok det laggar lite i de större städerna men inte mer än vad det gör på en PC.

Vet du hu det laggar på en PC? Ge upp. Laggar inget på min PC o wow är inte att rekomendera på mac mini.

  • Medlem
  • 2007-06-04 20:22

WoW

Hade tidigare en mini dual core 1.66 med 1 gig interminne. Att spela WoW på den funkade hyggligt med låg upplösning och detaljnivån neddragen, räkna med en hel del lagg bara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-24 15:21
Ursprungligen av Code Red:

Vet du hu det laggar på en PC? Ge upp. Laggar inget på min PC o wow är inte att rekomendera på mac mini.

Ok nu var det ett tag sedan detta skrevs men måste ändå säga att ja, jag vet hur det laggar på PC. Självklart beror det ju på vad det är för burk man sitter på. grafikkort, minne, prop m.m. Jämför med min flickväns HP Pavilion t3730.sc. Det var inte menat att vara nått påhopp på PC/windows burkar. Så jag ber om ursäkt ifall jag sårade någon eller irriterade någon

Det verkar positivt.

inte sårad men känner att det får vara räcka med bs ibland. Sanningen är viktigast. Min erfarenhet är att spel glider bättre under windows o directx än under open gl. Speciellt om man har ett ati-grafikkort i datorn. Ati är klart sämre än nvidia på open gl. Sen är ju drivrutinerna sämre på andra plattformar än windows då wondows är den primära marknaden för företagen.
I väntan på en ny pc har jag kört lite wow på min mini men det var så smärtsamt att jag funderade på att börja skära mig på armarna istället. Drömmen om en mac som uppfyller alla mina datorbehov är långt borta...

Ursprungligen av Code Red:

Drömmen om en mac som uppfyller alla mina datorbehov är långt borta...

Om det är så vansinnigt viktigt med de stackars extra fps'en, varför inte starta om med BootCamp isåfall? Vilka datorbehov skulle förresten en Mac Pro inte kunna uppfylla?

Ursprungligen av Ciryon:

Om det är så vansinnigt viktigt med de stackars extra fps'en, varför inte starta om med BootCamp isåfall? Vilka datorbehov skulle förresten en Mac Pro inte kunna uppfylla?

Ur spelsynvinkel så kostar en mac pro ca 4ggr så mycket för samma fps som en pc. Men det är inte bara det, som hemmabiomaskin vill jag ha tv-kort o ljudkort efter eget val. Även antalet hårddiskar spelar roll och möjligheten till blue ray när det är ekonomiskt försvarbart.
ok, en mac pro skulle fungera men priset är ju sådär samt att jag vill ha ett htpc-chassi så det står sig snyggt i stereobänken.

Billigaste är att ha spelpc + mac mini (+ ibook).

Men jag skulle vilja att Apple tog tag i open gl-utvecklingen så att det blev en riktig match mot direct x. Drömmen skulle ju vara en gemensam spelplattform som fungerar både på linux o osx.

1
Bevaka tråden