Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applekontot inte avslutat till 100%

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är lite nyfiken på om det finns fler än jag som för ca: 2 år sedan sa upp sitt .Mac-konto hos Apple pg.a att dom tar/tog 995 kronor/år och nu överväger att åter öppna sitt låsta konto? Ja, kontot finns faktiskt kvar, ingen annan använder det gamla användar-id´t - jag blev lite förvånad när jag provade och noterade att det var tillfälligt spärrat sedan 2 år tillbaka. Kanske längtar jag tillbaka till en del av deras finesser som 99se i dagsläget inte kan erbjuda oss... kanske är det värt att betala dubbelt så högt pris än vad 99se erbjuder, vad tycker du? Man kan även vända på frågan och fundera på vad som skulle kunna ingå på 99se för 995 kronor/år.

Det var faktiskt en av de saker Steve Jobs lovade med .Mac: ett användarnamn för evigt! Tydligen håller han vad han lovar. Han har t ex inte släppt steve@mac.com

Samma sak gäller även om du kör en 90 dagars prova-på-period.

Jag har mitt kvar.
Har hoppats på billigare och på olika sätt förbättrad.
Vill minnas att jag fått ett mail från Apple – var så säker på att det blir en FÖRBÄTTRING 2007!

De ska, enligt källor på nätet, arbeta tillsammans med Google på en rejäl uppfräschning!
Ok, jag gillar läget. Det blir en sjuhe....... förbättring, som är värd priset.

Ursprungligen av jnyberg:

De ska, enligt källor på nätet, arbeta tillsammans med Google på en rejäl uppfräschning!

Har du någon källhänvisning som man kan luta sig emot?

Hade gärna uppskattat att AppleTV kombinerades med Mail.app. Jag har även e-post konto på Google men det känns inte bra... är osäker på hur dom kan komma att utnyttja sin makt. Nog om detta stickspår, lutar åt att betala överpriset till Apple och får hoppas på att dom kommer med en del som är något extra. Undrar lite stilla vad det kostade Google eller Apple att ge Googles VD en plats i apples styrelse, tvivlar på att det bara råkar vara en tillfällighet. Bara GoogleMap på iPhone kan knappast ha varit det enda.

Ursprungligen av Olle@mac:

Kanske längtar jag tillbaka till en del av deras finesser som 99se i dagsläget inte kan erbjuda oss... kanske är det värt att betala dubbelt så högt pris än vad 99se erbjuder, vad tycker du? Man kan även vända på frågan och fundera på vad som skulle kunna ingå på 99se för 995 kronor/år.

Det är oftast värt pengarna. Men för mig handlar det mest om att samla allt "under ett tak". Det är bara det att tjänsten inte direkt utvecklats på senare tid och att det trots allt finns ganska gott om gratisalternativ. Tänker främst på Google. Jag använder deras bloggtjänst, skickar upp bilder från iPhoto till Picasaweb och skulle väl kunna gå över till Gmail och på så sätt samla allt under ett tak fast hos dem.

Men gör man det tappar jag backupprogrammet och integrationen i systemet. E-post alias är något jag använder mycket av på sajter man måste regga sig.

Jag ser ingen anledning att betala för mac.se (förutom att stödja 99.se) eftersom det i princip helt går att ersätta med gratistjänster. Det ger heller ingen integration i systemet så då försvinner de flesta skälen.

GoogleMaps finns redan för alla mobiler

Troligen händer saker vid ingången av augusti, i alla fall om man tolkar följande som apple anger vid köp av .Mac via AppleStore - "Mellan 24 april 2007 och 23 juli 2007 kan du köpa valfri Mac och spara 300 kr på .Mac med praktiska funktioner för Internet".

Vad som verkligen behövs till .Mac är att bloggen går att uppdatera från vilken dator som helst via en webläsare. Som det är nu känns iWeb stympad eftersom man måste vara vid sin egen dator för att publicera.

Jag hade jättestor nytta av Blogger när jag t ex var i Indien. Satt på hotellet och skrev resedagbok varje kväll. Mycket uppskattat av släkt och vänner.

Blogger-integration i iWeb vore därför riktig mumma!

1
Bevaka tråden