Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny och mindre iPhone på gång?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har ansökt om ett nytt patent med nummer0070103454 hos US Patent & Trademark Office. I ansökan visas en mindre iPhone, denna gång med bildskärm på vådasidor. Ena sidan har pekskärm och den andra en vanlig bildskärm. Patentansökan är märkt med "Back-Side Interface for Handheld Devices" och har följande texter:

"An electronic device uses separate surfaces for input and output. One of the surfaces (e.g. the bottom) includes a force-sensitive touch-surface through which a user provides input (e.g. cursor manipulation and control element selection).

"On a second surface (e.g. the top), a display element is used to present information appropriate to the device's function (e.g. video information), one or more control elements and a cursor. The cursor is controlled through manipulation of the back-side touch-surface. The cursor identifies where on the back-side touch-surface the user's finger has made contact.

"When the cursor is positioned over the desired control element, the user selects or activates the function associated with the control element by applying pressure to the force-sensitive touch-surface with their finger.

"Accordingly, the electronic device may be operated with a single hand, wherein cursor movement and control element selection may be accomplished without lifting one's finger."

Diskussion: Ser vi första steget mot en komplett serie iPhone från Apple - precis som med iPod? Kanske iPhone nano?

Tech.co.uk hade tipset

iPod har inte slagit igenom för att rika affärsmän köper den. Nej, det är för att även ungdomar och studerande har råd med en iPod i sin begränsade budget. Dagens iPhone är säkert mycket bra för affärsmän - komplett med kalender, e-mail och synkronisering. Men för att fånga yngre personer på marknaden krävs en billigare telefon. Jag tror att vi kommer få se en komplett serie med iPhone från Apple.

apple måste och kommer släppa mer iPhones. det brillianta i lösningen är ju egentligen att det räcker med att släppa en 2.5" iPhone...eftersom dom eg. inte är beroende av att ta fram "ny hårdvara".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-13 09:49

Fan me, e de nån som har en aning om när en sån här grej skulle kunna finas på marknaden? Långt efter vanliga iphone? Det hade inte vatt så kul om man gått o köpt en iphone, o sen kommer en ny mindre o skönare telefon bara nån månad senare:S

Det kommer antagligen komma en innan iPhone har kommit till europa, men det är bara mina egna spekulationer.

Skulle va nice med en iPhone Nano alá SE W880.

Jag har svårt att tänka mig en iPhone i Shufflestorlek, men jag tror det är möjligt att göra en i iPod Nano-storlek. Hälften av alla Sveriges ungdomar hade köpt en.

Jag förstår inte patentbeskrivningen som att den har två skärmar, utan att den har en skärm på framsidan och en beröringskänslig yta på baksidan. Typ skärm på framsidan och trackpad på baksidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 12:18

En naturlig och nödvändig utveckling av iPhone. Titta på iPodens utveckling och du ser den framtida utvecklingen av iPhone.
Tror inte man ska vänta med att köpa iPhone för att det kommer nya modeller. iPhone kommer att innehålla saker som "iPhone nano" inte kommer att ha. Precis som iPod vs iPod nano.
Möjligtvis så ska man vänta till iPhone 2.0 kommer då den antagligen kommer att vara snyggare, mindre och lättare, precis som iPoden.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-05-13 12:33

Kanske en ny iPod. Var står det att det är en telefon?

acke: Självklart är det så, men anledningen till att man skulle köpa en iPod Nano skulle vara ett lägre pris och en mindre storlek, iaf för min del. Kalender har jag datorn till, kamera har jag en riktig kamera till och det enda jag inte vill släpa med mig är både en iPod och en telefon - Alltså är en iPhone Nano perfekt!

"The cursor identifies where on the back-side touch-surface the user's finger has made contact."

Det citatet låter sjukt nice!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-14 19:18
Ursprungligen av Calleponken:

acke: Självklart är det så, men anledningen till att man skulle köpa en iPod Nano skulle vara ett lägre pris och en mindre storlek, iaf för min del. Kalender har jag datorn till, kamera har jag en riktig kamera till och det enda jag inte vill släpa med mig är både en iPod och en telefon - Alltså är en iPhone Nano perfekt!
!

Jepp, samma här, förutom kalendern, den är ett måste.

När det kommer en iPhone nano köper jag den. Businessfolket kan ha sina stora iPhones, jag vill ha någonting som inte ser suspekt ut i jeansfickan..

Enda problemet som jag ser med iPhone som den ser ut idag är det lilla utrymmet. Jag har 13GiB musik, och för varje vecka så ökar det med några hundra låtar (fan, det ruinerar mig nästan).

Så länge iPhone inte har det utrymme som jag behöver så kommer jag att köra både iPod och iPhone. Ifall det blir en iPhone nano eller inte vet jag ännu inte, men däremot så vet jag att jag hellre har en stor med många funktioner än en liten med få funktioner.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-15 17:59

Varför ska du ha all din musik i iPhone för? Skapa spellistor, dela upp musikbiblioteket. Håller det på sådär måste du ju ha en iPod med 2TB minne i snart...

Jag gillar att ha allt på samma ställe, gillar variation.

En iPhone Nano skulle vara klockren för mig, behöver bara ringa/smsa, läsa kalender, lyssna på musik (ev någon kamera) och då givetvis synchas fint mot min mac. Ligger väl långt i framtiden och i sommar blir det antagligen en ny SE-mobil.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-16 18:12

Allt jag vill ha i en mobil är: Bra sms och ringfunktioner, en okej kalender, enkelt och snabbt "operativsystem", bra kamera (ja jag vill kunna fota i mörker när jag är ute och festar) och en schysst musikspelare (2gb minne för både musik och bilder räcker gott och väl för mig). Detta skall packeteras i ett så litet paket som möjligt med maximal batteritid.

Det mesta jag behöver har jag i min k750i (det är fan kvalitet på den luren), så hitills väntar jag bara på en ny ericsson som tar vidare min k750i till nya höjder.

iPhone känns som det kommer bli aldeles för mycket nonsensfunktioner som jag inte kommer använda mer än precis när jag fått mobilen, ungefär som videosamtal över 3g.

1
Bevaka tråden