Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buckla på min MBP

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !!!
Det är så här att jag har fått en konstig buckla som sticker ut från sidan av expresscard porten.... Det finns varken tecken av repor eller något som har "bendat" upp den....
Har det varit några andra rapporteringar på andra MBP användare som har samma fel??
Vad kan ja göra isåfall? Vända mig till Apple???:'(

  • Medlem
  • Sverige
  • 2007-05-15 14:52

Det där var ju intressant, jag upptäckte samma sak på min PB 12", fast det är ovanför CD/DVD inmatningen, för nån vecka sen, jag vet inte alls vad som kan ha hänt.

Jag kan inte se helt tydligt hur bucklan ser ut, men funderar på ifall det har något med värme att göra?
Att skalet på datorn mjuknar och bildar sig en buckla på grund av att skruvarna vid sidorna (MPB) håller skalet fast. Vet inte hur jag ska förklara det med andra ord

Värme säger du... För att jag har märkt att det är extra varmt på den vänstra sidan av datorn... Som igår kände jag att det var jätte varmt... Kanske beror på det??? Vad tycker ni att ja ska göra då? Reklamera?

Undrar om det är ett virus som går ...

I går upptäckte jag nedan på min MBP. Kan inte påminna mig att det funnits tidigare eller att den fått någon smäll. Nedre vänstra hörnet är ju inte den varmaste platsen - men bucklan är ganska nära en skruv så frågan är om det är någon större "spänning" i metallen som orsakar det.

Just nu hinner jag inte lämna in den men om andra gör det så berätta gärna hur det gått

Jag googlade lite och läste att detta är ett gammalt problem.
Kanske inte står någon direkt lösning på det, men iaf läs mer här

det låter som att det är ett värme problem då... Hepp va ska man göra då? Höra av sig till Apple??? har ju pröjjsat 25000:- för min dator & då ska den inte buckla sig tycker ja!!!!!

Skadar inte att ringa och höra vad dom har att säga. Apple alltså.
Har du garanti kvar?

Oh ja har garanti kvar köpte den sluter av nov 2006...
Jag skall plinga dem och se vad dem har att och redovisar det senare ;D

Ursprungligen av ikouchu:

Oh ja har garanti kvar köpte den sluter av nov 2006...
Jag skall plinga dem och se vad dem har att och redovisar det senare ;D

fel..

Senast redigerat 2007-07-27 05:59
  • Oregistrerad
  • 2007-07-03 04:50
Ursprungligen av H3CTOR:

2007 hoppas jag

Fantastiskt, en tidsresenär.

Intressant mitt tangetbord bucklar sig med epicentrum mellan capslock och a. Jag har bytt tangetbord en gång... hjälpte något funderar på att byta det igen.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-07-12 14:06

När du skrev om att din MBP buktar ut ovan för skärmknappen, la ja märke till att in oxå gör det jag köpte min MBP för en månad sen...

Sorry att jag inte har ringt än då jag inte befinner mig i Sverige för tillfället !!!! Ska ringa då ja kommer hem till Sverige !!!
Någon annan som har samma problem kan dock ta initiativet till att ringa om ni har tid !!!!!!

Peace out from Hong Kong

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-17 17:18

Min har också buktat ovanför skärmknappen sen dag 1. Har rev. 1 (det är väl egentligen bara skalet som inte är bytat iofs.). Lite irreterande, men inte värre än så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-17 22:58

Klart man ska bry sig! En sak om du själv hade gjort skadan. Annars helt oacceptabelt tycker jag. På Apple och tjata bara så kanske de lär sig att utforma datorer bättre eller leta efter andra material.

Har också en buckla ovanför skärmknappen...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-07-30 22:05

Hade problemet på min PB 12", som även "skevade" till och från , vilket innebar att den för det mesta stod och vinglade på två tassar istället för på fyra. Tror definitivt att problemet är värmerelaterat, eftersom skevningen ändrade sig lite då och då.

Min nuvarande dator (MBP 15,2" rev. 1) har dock inga liknande problem, även om den dras med mycket annat...

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-07-12 13:40

Alltså - min MBP har också börjat bukta ut en del - precis ovanför knappen för att öppna / stänga skärmen. Den har blivit behandlad som en prinsessa - och det där har blivit mer och mer...

Är det någon som kontaktat Apple ang dessa märkliga buktningar?

  • Medlem
  • 2007-07-17 17:40
Ursprungligen av Oxygenic:

Alltså - min MBP har också börjat bukta ut en del - precis ovanför knappen för att öppna / stänga skärmen. Den har blivit behandlad som en prinsessa - och det där har blivit mer och mer...

Är det någon som kontaktat Apple ang dessa märkliga buktningar?

Jag har en buckla på samma ställe. Jag fick höra att det beror på att datorn har fått sig en törn och liksom blivit klämd i längdriktningen. Eftersom aluminiumet är stumt måste det ta vägen nånstans, och eftersom plåten är tunn bassar det bäst att bukta sig lite.

Det är mest fult. Praktiskt har det väldigt liten betydelse.

Ursprungligen av Baron:

Jag har en buckla på samma ställe. Jag fick höra att det beror på att datorn har fått sig en törn och liksom blivit klämd i längdriktningen. Eftersom aluminiumet är stumt måste det ta vägen nånstans, och eftersom plåten är tunn bassar det bäst att bukta sig lite.

Det är mest fult. Praktiskt har det väldigt liten betydelse.

Tvivlar på att den fått sig en törn. jag har en utbukting på exakt samma ställe. Då är vi minst fyra som har fått en, utan smäll på samma ställe. men inte gör det mig något.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-07-17 22:51

Har oxå en på min nya mbp 2,4ghz.
Bytte den efter en vecka för skärm flimmer, denna har jag haft i 2 veckor nu, stått stilla hela tiden så någon fysisk skada handlar det inte om. Sitter inte grafikkortet på den sidan? Har lirat en del spel å fläktarna drar ju på ordentligt, å den blir bra varm.

Frågan är om man ska orka bry sig...:'(

1
Bevaka tråden