Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snabba upp macen - släng Limewire!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-16 08:10

Har haft problem med att datorn i allmänhet och samspelet mellan Firefox och Mail bara blivit slöare och slöare och slöare.....osv i all oändlighet.:confused:
Har kört alla program som går att köra för att bygga om, rensa och så. Inget har hjälpt mer för stunden.:'(
Läste att Limewire som ska sätta fart på filöverföringen kan slöa ner allt. Sökte och kastade Limewire, hade en gratisversion sen 2005, och datorn flyger fram.:cool:
Då kom jag att tänka på för en 8-10 år sedan var det inte alltför ovanligt att sharewarespel man laddade ner kraschade hela datorn om man inte betalade eller tog bort dem. Kan det vara så infernaliskt att Limewire slöar ner datorn om man inte betalar i tid?:confused:

Så länge inte LimeWire är igång så ska det inte påverka datorns prestanda i övrigt. Men det är klart att LimeWire drar kräm från datorn ifall du har den igång och delar ut/laddar ner. Fast om du inte har LimeWire igång och ändå upplever en enorm prestandaökning efter att du har slängt programmet så måste det bero på något annat.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-16 10:03

Med datorer och gamla bilar kan vad som helst hända.

Inte vet jag, men det är det enda jag förändrat och skillnaden är markant.
Jag kollade på nätet läste om hur Limewire slöar ner och mycket riktigt datorn var bara så seeeeeeeeeeeeeg som den varit de senaste månaderna. Sökte upp och slängde alla Lim(e)wirefiler:D och när papperskorgen var tömt hade jag en raketdator igen.
Jag har för vana att bara ändra en grej åt gången så jag vet vad som kan vara fel.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-05-13 21:29

Varför köra LimeWire när FrostWire finns?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 21:59

frostwire?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-05-14 18:52
Ursprungligen av Vaiden:

Varför köra LimeWire när FrostWire finns?

Vad skiljer dem åt - förutom programikonen...........?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-05-14 08:04

Inte låter det smabbt inte!

"Klister lina" eller "frusen lina"?
Inte låter det som det några snabba program inte.
-Men vi provar, nu visar sig åtminstone en av tre mp3-spelare på skärmen!:confused:

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-05-14 19:15

Om man "känner" att ett program slöar ner datorn trots att det inte ens är igång - då kan man applicera ordet placebo utan att blinka

(om ett program inte är aktiverat så är det bara en döstilla fil på hårddisken)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-14 21:34

Programet vill kanske få dig att tro att det bara är en döstilla fil på hårddisken. Men vi vet alla hur med fil. Normalt är det bra. Men det finns gånger då den är sur och man får spendera hela helgen på toaletten.

Körs inte LimeWire under Java ? I så fall skall ju Javatolken laddas in, det tar mkt prestanda.

Jag hade samma problem med Azureus (Java) ersatte det med Transmission, funkade som ett spjut.

Ett annat tips är att kolla vad datorn laddar in när den startar ditt konto, kolla under Systeminställningar/konton/Startobjekt-fliken, har man Nåt från Microsoft Office här så innebär det att det är PowerPC-kod, då måste rosetta-emuleringen (emulatorn som gör att du kan köra gamla program) igång hela tiden, snor mkt resurser ur burken.

Även LW har en inställning för att starta samtidigt med datorn. Kanske den var boven?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-05-15 08:07

Har du kollat utrymmet som är kvar på hårddisken?
-Måste vara större än det sammanlagda virtuella minnet som förbrukas, kolla med aktivitetskontroll. Städade själv bort 3GB skit och fick en alldeles väldig fart på det mesta. Widgets och Dashbord är ena otroliga "virtuelltminnestjuvar".

1
Bevaka tråden