Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera URLer på websidor till länkar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-12 18:54

Bara undrar ifall någon känner till någon form av plugin till Safari som automatiskt konverterar URLs på websidor till länkar? Det är så otroligt irriterande när man surfar på en del sidor och vill klicka på en länk men istället måste markera den, kopiera, öppna ny flik, klistra in och trycka enter..

Firefox har en fin plugginkultur och en snabb googling gav träff på första resultatet: Fetch Text URL gör att man kan högerklicka på URL:er som inte är länkade för att öppna dom. Har inte testat själv ännu.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-05-14 18:48
Ursprungligen av Adrian B:

Firefox har en fin plugginkultur och en snabb googling gav träff på första resultatet: Fetch Text URL gör att man kan högerklicka på URL:er som inte är länkade för att öppna dom. Har inte testat själv ännu.

Skönt att man använder Opera; slippa installera en massa plugins för att få lite schyst funktionalitet!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-19 16:24
Ursprungligen av Frohike:

Skönt att man använder Opera; slippa installera en massa plugins för att få lite schyst funktionalitet!

Skönt att man använder Firefox; slippa dra runt på en massa onöda widgets och grejer utan bara få det man är intresserad av!

Markera + högerklick ger iofs möjlighet "Gå till adressen"

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-14 16:46

Tja, det blev ett byte till Firefox. Lustigt blev datorn snabbare när jag gav upp Safari!? Med Safari igång (trots att den bara visar about:blank) hackar Frontrow och datorn känns rent allmänt seg. Stänger jag av Safari och drar igång Firefox flyter allt på som det ska.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-05-19 02:05

För att klargöra lite: Funktionen finns i opera, utan plugins.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-05-21 01:03

Skillnaden är väl att man (eller åtminstone jag) behöver plugins i fx för att få det lite vettigt, åtminstone jag efter att ha använt Opera i 250 år och vant mig vid dess funktionsrikedom. Opera har allt jag behöver och mycket mer därtill.

1
Bevaka tråden