Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple.com ökar besökarantalet med 42%

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amerikanska comScore mäter besökarantalet på webbsajter och noterar att Apple.com ökade antalet besökare med hela 42% mellan Mars och April 2007 till en total 13:e plats på hela Internet.

Nu pågår spekulationerna kring vad som lockat så många till Apple.com. Någon säger iPhone, andra säger AppleTV. Kanske var det Mac Pro med åtta kärnor, Final Cut Studio uppdateringen, EMI:s beslut att släppa musik utan DRM, Apples 100-miljonte iPod eller förseningen i Leopard. Eller var det bara ett fel i mätningarna?

Vad tror du? Omröstning ovan & kommentera nedan!

comScore hade en pressrelease

MacUser fattar inte var besökarna kommer från

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-05-14 08:27

Måste ju vara iPhone eller ATV, jag röstar på iPhone.

Ja, iPhone låter troligt!

Intresset för Final Cut Studio ska inte underskattas mina vänner!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-05-14 14:36
Ursprungligen av Björnström:

Intresset för Final Cut Studio ska inte underskattas mina vänner!

Ja, vi är idag över 800000 st som har ett ex av FCP/FCS

Mja, men det är ju ändå en begränsad målgrupp som vet vad Final Cut är. Alla vet ju vad en mobiltelefon är och kan tänkas vilja kolla in när Apple (som ju är ett hypat företag) släpper en sådan

Men vad vet jag...

http://www.apple.com/trailers/
Många får upp ögonen för trailer sidan varje dag också.
Jag tipsar säkert någon i veckan om den, främst elever jag har som inte viste om att den fanns.
Sen kanske inte den sidan har drivit upp antalen besökare, men många bäckar små.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-14 11:10

Alla som köper nano och shuffle måste gå in där och ladda ner iTunes?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-14 11:11

La min "röst" på iPhone eftersom prylen är något de flesta vill ha! Men jag håller med Chaosstar om att Apples Trailer portal lockar väldigt mycket människor. Vad jag vet så finns det ingen bättre sida för att se trailers!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-14 22:05

"Ja, vi är idag över 800000 st som har ett ex av FCP/FCS"

- Är "vi" så pass många eller är det antal sålda ex av paketen? Jag har t.ex. 3 licenser på jobbet och 1 licens hemma av FCS (3 licenserade på jobbet och 1 privat)

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-05-14 23:47
Ursprungligen av Kenneth M:

"Ja, vi är idag över 800000 st som har ett ex av FCP/FCS"

- Är "vi" så pass många eller är det antal sålda ex av paketen? Jag har t.ex. 3 licenser på jobbet och 1 licens hemma av FCS (3 licenserade på jobbet och 1 privat)

http://blogs.creativecow.net/node/137
NAB Diary 4/15 Apple Event
Submitted by walterbiscardi on Mon, 04/16/2007 - 01:18.
My notes from the Apple Event today at the Venetian:

Statistic:
2005 - 250,000 Registered Final Cut Pro Users
Today - Over 800,000 Registered Final Cut Pro Users.

http://www.apple.com/pr/library/2007/04/15fcstudio.html
“Final Cut Studio 2 was specifically designed to enable the rapidly growing community of over 800,000 Final Cut editors worldwide to animate, mix, grade and deliver their work as a natural extension of the editorial process,” said Rob Schoeben, Apple’s vice president of Applications Product Marketing. “Final Cut Studio 2 is the most powerful production suite on the planet.”

Skulle tro att det är sammankopplat med iPhone, helt klart. Även musiken förstås.

42% ökning är inte illa, om det stämmer. Kanske kommer Apple att bli ett mer utstående företag snart igen, det är fortfarande många som inte känner till dess existens. En i min klass flabbar till varje gång jag nämner ordet "Mac", för han vet inte ritkgit vad det är!

1
Bevaka tråden