Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min PC-anpassade mp3-spelare hittas inte av macen...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-13 16:34

Tjena!

Jag har nyligen skaffat en MacBook och är väldigt nöjd. Nu ligger det tills såhär att jag var PC-användare innan jag skaffa macen. Detta innebär att min gamla mp3-spelare är synkad med min PC, och hittas inte av Macen när jag pluggar i den. Detta gäller även min externa hårddisk till PCn.

Någon som vet hur jag ska göra för att få dom att kunna funka på Macen. Hörde någon som prata om att dom måste vara mac-formaterade?
Förresten går det på nåt sätt att ha så både PCn hittar den externa när jag kopplar in den där, och macen hittar den när jag kopplar in den där? Eller det är en omöjlighet.??

Alla svar uppskattas

/ Erik

Vad är det för mp3-spelare? Alltså märke och modell.

Vad det gäller hårddisken ska den dyka upp på skrivbordet i princip oavsett formatering. Däremot är det inte säkert du kan skriva till den men du ska alltid kunna läsa från den.

- HFS+ (Mac-formatering kan såklart läsas och skrivas av Mac OS. Kan enbart läsas av Windows med tredjepartsprogram.
- NTFS är Windowsformatering. Kan läsas av Mac OS men inte skrivas till
- FAT32 är Windowsformatering. Kan läsas och skrivas av Mac OS. Begränsning: Filer kan ej vara större än 4GB.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-13 23:02

Hmm en skum grej hände mig precis.

Jag plugga i mp3-spelare precis som jag testat innan, och nu hittades den och en ikon dök upp på skrivbordet. Jag öppnade ikonen och det var tomt på låtar.
Så jag testade att dra in en låt och sen koppla ur mp3spelaren igen. Jag gjorde detta och låten låg kvar, medan alla mina gamla PC-låtar hade raderats.

Så nu funkar den med min Mac. Dock inte med min PC längre, men vem bryr sig

Tack för hjälpen iaf

Ursprungligen av ekanman:

Hmm en skum grej hände mig precis.

Jag plugga i mp3-spelare precis som jag testat innan, och nu hittades den och en ikon dök upp på skrivbordet. Jag öppnade ikonen och det var tomt på låtar.
Så jag testade att dra in en låt och sen koppla ur mp3spelaren igen. Jag gjorde detta och låten låg kvar, medan alla mina gamla PC-låtar hade raderats.

Så nu funkar den med min Mac. Dock inte med min PC längre, men vem bryr sig

Tack för hjälpen iaf

jag har det problemet med att den inte fungerar till min PC längre, och jag vill att den ska fungera till PC:n, någon som kan hjälpa mig ?

Det här programmet är rätt bra att föra över gunket från iTunes till en MP3-spelare.

SyncTunes
Jag skriver lite om et på min hemsida:

http://hem.bredband.net/jeremiah/page6/page11/page11.html

  • Medlem
  • 2007-05-14 08:41
Ursprungligen av Goflorp:

Det här programmet är rätt bra att föra över gunket från iTunes till en MP3-spelare.

SyncTunes
Jag skriver lite om et på min hemsida:

http://hem.bredband.net/jeremiah/page6/page11/page11.html

Bra tips! Tack!

1
Bevaka tråden