Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se - Kristi Himmelfärd 2007

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I år blir Allhelgonahelgen Kristi Himmelfärdshelgen extra lång med klämdagar som gör att vissa tar ledigt en vecka och andra minst en halv vecka.

Därför passar ju denna Kristi Himmelfärd som sträcker sig fram till och med den söndagen den 20:e Maj!

Hur ser dina planer ut för Kristi Himmelfärdshelgen?

  • Medlem
  • 2007-05-14 08:37

hmm... du menar inte Kristi himmelsfärd?

Owned!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-14 08:46

Runt 20e maj, jadu, inte helt klart när men jag och flickan sätter oss nog på bussen till Skottland för en weekend där. Kan bli helgen efter också.

Just det ja helg... har jour då så hmmm blir till att vara hemma.

Torsdag - Laga högtryckstvätten
Fredag - Fotbollscafeterian på Lidingövallen
Lör-Sön - Arbete

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-05-14 19:20

Köpendanmark

Jag tänker bara grisa runt i Köpenhamn och ha det bra

Klämdagar är för mesar. Här jobbar vi full tid såväl på onsdag som fredag.

Ursprungligen av ohennig:

Klämdagar är för mesar. Här jobbar vi full tid såväl på onsdag som fredag.

Skickar MMS från Prag när jag sitter på någon uteservering i solen och dricker Tjeckisk Budwar

Ursprungligen av Björnström:

Skickar MMS från Prag när jag sitter på någon uteservering i solen och dricker Tjeckisk Budwar

Gör du det säger jag upp bekantskapen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-14 20:56

Renovering (rivningen ) av torpet fortsätter.

Fredag: Deadline för uppsats.

Lördag: Eh.. sömn?

Ursprungligen av Björnström:

I år blir Kristi Himmelfärdshelgen extra lång med klämdagar...

Extra lång? Den är lika lång som alla andra år. Den ligger alltid på en torsdag, med klämdag på fredagen, och (på vissa arbetsplatser) halvdag på onsdagen.

Vad är det som skulle göra den extra lång i år?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-15 21:15

Njuter av mina sista veckor som grundskolelärare. Njuter av rättning av ämnesprov, utvecklingssamtal med nervösa barn och föräldrar. Njuter av att jobba större delen av helgen!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-15 21:18

Glömde förstås att jag verkligen njuter av att åter vara inne i värmen i Loungen.

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Glömde förstås att jag verkligen njuter av att åter vara inne i värmen i Loungen.

Vänligen, Ylan

Jag har saknat dig här! Nästa gång kommer du inte undan en ölkväll

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-16 06:35
Ursprungligen av Björnström:

Jag har saknat dig här! Nästa gång kommer du inte undan en ölkväll

Visst är det väl fan att man är i Malmö/Lund, just när det vankas tjosan med 99!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Extra lång? Den är lika lång som alla andra år. Den ligger alltid på en torsdag, med klämdag på fredagen, och (på vissa arbetsplatser) halvdag på onsdagen.

Vad är det som skulle göra den extra lång i år?

Haha - lyssna inte på mig. Jag kallade den för "Allhelgonahelgen" först innan Baron rättade mig. Jag har tappat kollen på svenska helgdagar

Packar resväskan för en gångs skull - brukar ju köra ryggsäck normalt sett när jag är ute och åker. 16.00 sätter vi oss på flygbussen på väg mot Arlanda och Scandinavian Loungen. 19 mot Frankfurt med Lufthansa och 23.15 landar vi i Prag.

Tar inte med mig datorn så ni kan väl tipsa folk om att jag inte kan svara på någonting förrän på måndag. Skönt med datorfri helg faktiskt!

1
Bevaka tråden