Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva ut sida från InDesign på flera A4

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag har ett InDesign-dokument som tar upp åtta A4-arks storlek. Det skulle jag vilja skriva ut på åtta A4 för att sedan sätta ihop till ett. Finns det något bra sätt att göra det på?

Marcus

...och fem minuter senare hittade jag ett program som gjorde jobbet åt mig, Tiler. Bara att exportera till PDF och skriva ut.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-05-13 21:05

Tackar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 21:57

Annars kan du ju använda InDesigns tiling funktion som finns i utskriftsinställnigarna. Det behövs inga extraprogram

Janne

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-05-13 23:04

Va? Skall man läsa manualen också?

Men detta lilla program verkar ju riktigt intuitivt och snabbjobbat. Kanske InDesigns funktions också e iofs...

Jag får undersöka InDesigns funktion. Den var i vilket fall inte intuitiv, så väl som Adobe lyckats gömma den.

Den ligger väldigt lättillgänglig, direkt under filken "Konfiguration" i utskriftsdialogen. Jag skulle tro att det är att den är översatt till svenska som förvirrar dig I svensk InDesign heter funktionen "Sida vid sida" , vilket i mitt tycke faktiskt är en riktigt bra översättning av "tile"

Vi satt tre naturvetare framför InDesign i morse och försökte få den inbyggda funktionen att fungera. Gick inget vidare. Vi hittade kryssrutan men inte så mycket mer. Blev Tiler till slut och det fungerade bra, enda problemet vi hade var att vi fick några marginaler för mycket som vi fick vika bort. Visserligen kör vi InDesign CS så det kanske har blivit bättre i senare versioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-14 18:40

Jag har kört med indesigns inbyggda flera gånger funkar hur bra som helst iof CS2..

1
Bevaka tråden