Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja utgående mail server i Mail?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-19 09:30

Vet någon om det finns ett sätt att snabbt ändra utgående mailservern? Som det är nu måste jag vänta tills Mail har upptäckt att den inställda servern inte funka. Det kan dröja tillräckligt länge så att man hinner börja på något helt annat och glömma bort mailet.
Det vore bra om man kunde trycka på en knapp i mailets menyrad för att ändra utgående servern.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-19 23:38

Du kan skapa ett konto i Mail för varje utgående mailserver du använder (och ha samma inkommande mailserver för alla). Då kan du snabbt ange utgående mailserver för varje nytt mail du skriver. Var det ungefär så du menade?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-20 09:16

Jag har flera konto med olika inkommande servrar. Problemet är att jag flytta mellan hemmet och olika jobb. Utgående mail ska skickas via olika servrar beroende på var någonstans man befinner sig, inte beroende på kontot. Man kan ställa in utgående servern för varje konto men inte för varje lokal eller nätverk. Det är egentligen det som jag skulle behöva. Det eller en snabbare reaktion från Mail att det inte kan skicka mejlet via den angivna severn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 18:07

Är det verkligen bara jag som har det här problemet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-13 18:35

jag känner igen det där. jag kör thunderbird där jag visserligen tycker att det är lite smidigare att ändra än i mail, men jag skulle uppskatta en smidigare lösning.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-05-13 19:25

Kolla in här som Anders Täpp tipsade om. Det är möjligt att det finns något som löser ditt problem.

  • Medlem
  • 2007-05-14 00:16

Jupp...

http://homepage.mac.com/aamann/Mail_Scripts.html

Citat:

Change SMTP Server (Mail)

Switch between different already defined SMTP servers or define a new one. This is especially useful if you are using your computer in more than one location and have to switch servers for several accounts at once.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-18 11:53

Tackar. Det finns mycket där att leka med.

1
Bevaka tråden