Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gothia MasterDay OS X 2007 den 30:e Maj

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den 30:e Maj samlas ett hundratal Mac OS X proffs i Stockholm på Talk Rica Hotel och Konferens för Gothia MasterDay OS X 2007.

Ett evenemang som låter verkligen lovande och något som vi på 99mac verkligen vill uppmuntra alla att besöka. Förutom chansen att lära dig lite nyheter och lyssna på duktiga experter och branschfolk är det också ett ypperligt tillfälle att lära känna fler trevliga macanvändare.

Bland experterna hittar vi Joel Rennich från Apple, Cupertino, Johan Gradvall, Patrik Jerneheim, Marcus Horn och Richard Nylander från Gothia samt Mark Turner och Viktor Glemme från Apple.

Programmet innehåller följande punkter:

Virtualisering
Deployment
Kundcase med Mac OS X lösningar i praktiken
Support, distansutbildning & förvaltning
Scriptning
Apples produkter i serverhallen
Podcasting Server
Teams - kommunikation
Open Directory
Leopard/Leopard Server

Priset är 2.950 kronor exkl moms och inkluderar föreläsningar, lunch, för-/eftermiddagskaffe samt kvällsbuffé.

99mac finns på plats och levererar ett bildreportage!

Anmälan och mer information här!

Jag glömde fråga - vilka fler från 99mac kommer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-12 19:57

jag, fast det kanske inte räknas?

Jag kommer vara där.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-13 22:42

Jag med.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-14 14:19

Me too.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-15 00:04

Om ni ändå ska dit och är intresserade av bredband borde ni gå på Mötesplats bredband som går på stockholmsmässan (Jobbar för företaget som arrangerar, så det är väl lite smygreklam, fast sajten är det jag som har gjort i php och Mac - www.bredband.se - Det är gratis att besöka mässan

Nu skulle ve behövt 99 tröjor...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-05-29 12:55
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nu skulle ve behövt 99 tröjor...

Eller skjortor... jag känner till en bra byrå som fixar brodyr också.

Fick mail nyss:
Tack för din anmälan till MasterDay OS X 2007! Om en vecka är det dags.

www.masterday.se kan du läsa mer om hur evenemanget kommer att se ut.

Under dagen serveras du kaffe och smörgås vid registreringen (9.30-10), lunch, eftermiddagsfika samt kvällsbuffé.
Meddela oss om du önskar vegetariskt alternativ .

Välkommen till Talk Rica Hotel. Ingång via receptionen. Parkering är samma som till Älvsjömässan.

Kl 10.00 kör vi igång. Varmt välkommen!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-23 10:35

Jo jag med. Då syns vi där då.
Vissa av oss kommer att sova över på hotellet, iaf jag.

Jag har en bokning nu på Rica men ska på kurs tors-fre också i en annan del av staden. *lala*
Funderar på att bo båda nätterna på samma hotell kanske och då blir det som är närmast utbildningen.
Oavsett kommer jag stanna på middagen efter masterday.

Synd att de inte lyckats få till DNS pekningen korrekt med masterday.se.

Packar ner kameran nu så ses vi ute i förorten!

Sitter på tåget mot Stockholm nu fick precis veta att vi är 25 min försenade p.g.a. att de var tvungna att stanna för göra en teknisk undersökning av tåget.
Jag hade 30 min på mig från Sthlm Central till Talk Rica. De ska vara lugnt sas det.
Jag tror nog att jag kommer lite sent nu... om inte lokfäraren antingen blir väldigt tung på gasspaken eller skiter i att stanna förren han kommer till Sthlm.

Det är lugnt Hedman - jag tar din ostmacka!

I h*****e att du gör.
Nu skulle vi få veta ankomst tid efter stoppet i Söderhamn men nej nu blev det efter stopet i Gävle. Förmodlingen blir det efter stoppet i Uppsala och sedan efter stoppet på Arlanda... har vi tur får vi veta det när vi står på centralen.

Vad tyckte ni om Masterday?
Jag tyckte dagen var bättre än förra gången, även om Gothias dragningar inte gav något eftersom inget sas mer än att vi har jobbat med dessa kunder.
Aftonbladets var grymt intressant tycker jag.

Masterday mognar, jag hoppas på än mer förbättringar tills nästa gång.
Sedan tycker jag att Gothia kan byta ut Joel Rennish mot någon annan.
Helst icke Apple så vi verkligen får veta hur det fungerar.

Jag får även passa på att tacka glemme för hmmm drickat.

Lite synd att vi inte fick veta mer om 10.5 Server faktiskt. Största behållningen för mig var Ian Vännmans framförande om Aftonbladets användning av Macar. Vilket nätverk! 100 Xserve!

Fick mycket idéer kring hur man skulle kunna bygga om mac.se till version 2.0 baserat på Ians framförande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-01 12:50

Är det någon som kan ge en snabb sammanfattning om Aftonbladets lösning? Det skulle vara intressant att höra.

Med tanke på att han pratade i 30-40 minuter om deras lösning så är det svårt att återge den. Men i korta ordalag så hade de en php/mysql-lösning som populerade OD och AD med personalinfo. OD och AD var inte integrerade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-09 21:42

citat Sitter på tåget mot Stockholm nu fick precis veta att vi är 25 min försenade p.g.a. att de var tvungna att stanna för göra en teknisk undersökning av tåget.
Jag hade 30 min på mig från Sthlm Central till Talk Rica. De ska vara lugnt sas det.
Jag tror nog att jag kommer lite sent nu... om inte lokfäraren antingen blir väldigt tung på gasspaken eller skiter i att stanna förren han kommer till Sthlm. slut citat

Dra i nödbromsen i Älvsjö nästa gång så hinner du.

1
Bevaka tråden