Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ComHem - Ser andras utdelade iTunes-bibliotek

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-12 17:47

Ja som rubriken. Jag får upp olika människors delade iTunes-bibliotek i mitt iTunes, samt att jag har en hel radda olika namn som jag inte känner igen under 'Nätverk' i Findern. Jag körde lite Hitta.se på en del av personerna och de bor runt om på olika ställen här i Malmö.

Inte för att det gör mig något direkt, men ska det verkligen vara så?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-12 17:56

Ojj, är den inte löst än? Jobbigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-12 17:54

Har du trådlöst nätverk på? Isåfall så är det nog grannarnas som kommer in, varit med om det fenomenet själv.

Det är bara att lyssna på. Dock är det en bra orsak att kontrollera att man själv har utdelning avstängd - inte bara i iTunes.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-12 18:08

Nä, det är inte trådlöst. Och hade det varit det så hade räckvidden varit grym Västra Hamnen till Möllan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-12 18:21

det som du ser är alla mackunder som är inom samma nätmask som du är själv, för att skydda dig själv är det bara att slå på brandväggen som sagt.

Mycket smidigt med Bonjour, även om det är en aning kusligt kanske då det har denna följden

  • Medlem
  • 2007-05-12 19:40

Blir aningen irriterad då det kallas för säkerhetslucka av idg och ses som en bug av så många. Är väl inte någon direkt nyhet att datorer kan kommunicera över Internet med varandra idag. Enligt mig är allt som det ska vara, en internetleverantör ska leverera internet utan restriktioner och filtrering av portar. Sen är det upp till slutkund att se till att inte dela ut saker eller köra en brandvägg.

Det är väl inte konstigt att vi dagligen kommer åt 99.se? Samma sak.

Bara mina 2 cent.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-12 19:59

Håller helt med, men hur hade du annars tänkt att en tidningsutgivare som annars bara livnär sig på att översätta artiklar skrivna av andra i sina tidningar skulle få något sålt om de inte gjorde en aftonbladet-dramatisering...

1
Bevaka tråden