Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

siddan.net

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tjena

Min webbsida har varit uppe ett tag nu men vore ändå kul att höra (läsa) vad andra har för åsikter eftersom min gästbok är som rena öken.... fick verkligen anstränga mig för att få bort all spam som nu äntligen verkar ha upphört ... men det är en annan historia.

Innehållet är väl ingen 100 poängare kanske men jag fick en idé till en layout och skapade sen därefter och lade upp vad jag har samlat på långt innan så som bilder, länkar och diverse.

Efter jag hittade ett riktigt bra webbhotell så föddes ytterligare en hemsida i cyberrymden.
Jag har några nya idéer att lägga till... men är också osäker om jag ska göra om allting i CMS baserat system istället. Nåja, den tid den kommer.

siddan.net
Var inte blyga med att klicka på en harmlös annons innan ni lämnar sidan

tack

Sidan tar skitlång tid att ladda...
Sen trivs jag bäst med att ha en stående meny så att man slipper klicka sig tillbaks till startsidan för att komma vidare till nästa kategori...

Hej, tack för att någon skriver

Ursprungligen av rockymontano:

Sidan tar skitlång tid att ladda...

Men hmm lång tid att ladda säger du... Jag har visserligen inte provat från en modemuppkoppling men från en 0.5 Mbit får jag hela min sida laddat och klart snabbare än denna forums sidan t.ex.
Vore intressant hur andra upplever detta.
Men jag har iallafall gjort ett hastighetstest på några sidor och det ser godkänt ut för mig...

www.siddan.net 0.89 seconds
www.siddan.net/se 1.46 seconds
www.siddan.net/se/pics.php 0.65 seconds
www.siddan.net/se/flash.php 1.85 seconds

Ursprungligen av rockymontano:

Sen trivs jag bäst med att ha en stående meny så att man slipper klicka sig tillbaks till startsidan för att komma vidare till nästa kategori...

Hmm, detta förstår jag inte riktigt. Menyn finns med på alla sidor, horisontellt på toppen, och man ska inte behöva gå tillbaks till startsidan för att kunna komma vidare till andra kategorier

Skilladen på menyn från introsidan och från startsidan är att det är ren text på introsidan. I början hade jag ingen meny där utan bara "Välkommen" länken som tar en vidare till startsidan.

Men antog att många kände sig tom och vilsen så därav den lätta textmenyn på toppen. Men väl inne på sidorna är det då bildmeny knappar....
Ja det var då en lång förklaring till en simpel sak

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-12 21:30

Mitt spontana intryck är at det blir lite mycket ikoner, det är ikoner runt saker och över saker. Vore bättre om du fokuserade på vad du vill att besökarna ska klicka någonstans?

Tror det skulle bli bättre om du höll kvar menyn som är överst på introsidan på de följande sidorna också?

Annars ser det OK ut. Skoj idé att man kan välja tid på dygnet (eller går den efter klockan själv?).

Sidan laddar snabbt för mig, så det har jag inga problem med.

Hej zthee, tack för inlägget

Mjaa,, att ha vanlig text i huvudmenyn får jag dumpa bakgrundsbilden och då ser det tomt ut.
Textknappar skulle bli avvikande från designen... vill också helst undvika bädda in textlänkar i en avancerad huvudbanner som gör det svårare att lägga till fler kategorier... det är svårt

Människor är mer vana vid bilder än vid bara massa texter och det var väl det som var lite av tanken i det hela, typ... men jag får väl hitta en bättre balans då kanske

Dygnsteman är ej tidskopplade, men visst hade det vart lite kul att ha det så kanske

Bra att laddningstiden är bra på din sida

  • Medlem
  • 2007-05-12 23:27

jag fastnade på 3d-sidan. Sånt gillar jag. Men jag måste peta lite på att det heter "dice" även i plural.

Ursprungligen av Baron:

jag fastnade på 3d-sidan. Sånt gillar jag. Men jag måste peta lite på att det heter "dice" även i plural.

Hehe ja ok. Tack för notisen. Detta har jag ändrat nu

1
Bevaka tråden