Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se - Lördagstråden

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag fortsätter i god anda och startar en Lördagstråd™

Lördagar brukar börja på två sätt:

- Med huvudvärk och lite halvångest över att man gjorde av med lite väl mycket igår, drack lite väl mycket och i vissa fall minns alldeles för lite. I värsta (bästa?) fall har man oväntat besök.

Eller mer vanligt för mig som är 30+:

- Vakna med tjejen. Fram med SvD och nybryggt kaffe och lite juice. Ligga och läsa tidningen i någon timme innan det är dags för brunch på stan.

Hur ser din lördag ut?

Just nu är det mest ångest över min B-uppsats som jag aldrig orkar börja skriva:

The Concept of Core and Periphery in Swift's "A Modest Proposal." Nä, det är tur att man inte ska bli litteraturvetare iaf.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-12 11:29

Jag fortsätter tentaplugget, lingvistik och litteraturhistoria, men snart klar, snart ännu ett högskoleår avklarat och snart tillbaka i Sverige igen.
Kom igen nu Sidde, bara 2 dagars plugg kvar sedan är allt över...

Ursprungligen av Björnström:

Eller mer vanligt för mig som är 30+:

- Vakna med tjejen. Fram med SvD och nybryggt kaffe och lite juice. Ligga och läsa tidningen i någon timme innan det är dags för brunch på stan.

Hur ser din lördag ut?

Jag är snart fyllda 22 bara, och min morgon ser ut sådär också

- Vakna med tjejen. Fram med Powerbooken och dra upp 99.se och DN samt DI, nybryggt kaffe,lite juice och en youghurt. Ligga och surfa i någon timme innan det är dags för brunch på något mindre fik i Greenwich.

Tog sovmorgon och vaknade klockan 7. Tog fram iBooken, kollade av 99.se och riktiga nyhetskällor som Slashdot. Ungefär så brukar mina lördagar börja.

Jag ägnade en halvtimme i morse åt att fixa min mors jobbdator. Den är bärbar så hon måste ta hem den då hon inte är på jobbet på grund av stöldrisken. Det hade blivit fel på den och en tekniker hade försökt laga den i över en timme innan han föreslog att bästa lösningen nog var att formatera och installera om Windows, han hade fel.

Ursprungligen av Marcus K:

Det hade blivit fel på den och en tekniker hade försökt laga den i över en timme innan han föreslog att bästa lösningen nog var att formatera och installera om Windows, han hade fel.

Ahhh han körde högkompetenslagning ala Win med reboot reboot reinstall.

Har varit ute och luftat hunden. De har ju en tendens att vilja göra sina behov utomhus, vilket inte är helt fel. Senare ska jag iväg till en skog här i närheten och bygga banor inför en scout-tävling i morgon som jag kommer att vara funktionär på.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ahhh han körde högkompetenslagning ala Win med reboot reboot reinstall.

Rättning: De var inte en utan två tekniker som försökte fixa den.

Fick sova ända till kl 7 innan sonen vaknade med kissdränkt pyjamas.
Efter en snabb dusch av honom och välling så var han tillbaka till sitt glada busiga jag.
Sedan dess har det gått i full fart - har precis kommit in från en två timmars session ute med honom och nu har han fått mat. Dags att lugna ner honom för att sova middag.
Sedan är det dags att städa huset - har jag tur kanske jag får en halvtimme eller så för mig själv.

Har jag sagt att ha barn är det bästa som finns?

Såg precis avsnitt 20 av säsong två av Lost. Sjukt! Varma mackor i ugnen - nu ser vi avsnitt 21

Ursprungligen av Björnström:

Såg precis avsnitt 20 av säsong två av Lost. Sjukt! Varma mackor i ugnen - nu ser vi avsnitt 21

Nu när man sett avsnitt 21 MÅSTE man ju se 22 och finalavsnittet! Visste att det skulle bli fullt ös när man närmar sig slutet. Två dog i sista avsnittet! Go go go!

Ursprungligen av Björnström:

Nu när man sett avsnitt 21 MÅSTE man ju se 22 och finalavsnittet! Visste att det skulle bli fullt ös när man närmar sig slutet. Två dog i sista avsnittet! Go go go!

Du har inte ledsnat på den otroligt krystade handlingen som inte drivs framåt?
Och det oändliga antalet återblickar och att alla minsann praktiskt taget är släkt med varandra?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Du har inte ledsnat på den otroligt krystade handlingen som inte drivs framåt?
Och det oändliga antalet återblickar och att alla minsann praktiskt taget är släkt med varandra?

Inte ännu men om det blir tre till säsonger börjar man ju fundera. Väntar fortfarande på "svaret"

Ursprungligen av Björnström:

Såg precis avsnitt 20 av säsong två av Lost. Sjukt! Varma mackor i ugnen - nu ser vi avsnitt 21

Börja titta på Heroes. En fantastiskt serie som väcker den gamla pojkdrömmen om att vara superhjälte.

Annars ägnades lördagen åt att sitta svettig i en BajaMajja på Avenyn medan tusentals människor stod utanför och ropade, hejade och applåderade.

/c

Sliter mitt hår med servern som har fått något överdjävligt fel på systemet och startar med en Kernel Panic. Med en fräcsh installation på annan disk går datorn fint igen, liksom en annan maskin glatt kraschar om jag försöker starta från det kassa systemet. Naturigtvis har felet smugit sig över till backupen, så den hade man inte mycket hjälp av. Återstår att se om man kan göra en backup av OD:t via single user mode och köra in nytt färskt system i stället.

Roligare lördagar kan man ha.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-12 12:47

Vakna upp med nått molande i huvudet. Gårdagen började på kontoret med bärs och bang. och bar vidare runt hörnet till lilla torg och white russians. Så idag blir det inte mycket gjort.

Sitter i vanlig ordning med iBooken knät och utför någon slags kombination av jobb och skolarbete. Det förstnämnda är skitkul och det sistnämnda suger. Skönt att man bara har 13 skoldagar kvar i sitt liv.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-05-12 14:22

Vaknade vid 10, drog till internetcafe har i kyoto, japan... sasat runt hela dagen, atit gott, smahandlat lite prylar och tagit det lungt... imorrn bar det av mot mt fuji och sedan till tokyo pa mandag och sedan hem till sverige igen pa fredag.

Första helgen på drygt en månad där jag inte är upptagen med en labbrapport, och min labbkurs tog slut igår i o m tentan. Känns nu tomt på något sätt, vet inte vad man ska göra av tiden längre! Så jag var ute med kameran idag och bara njöt av friheten.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-12 20:12

har hållit på hela dan med att skriva en svenska uppsatts, väldigt roligt när word krachar och va tvungen att skriva om allt från början.

Ursprungligen av troy100:

har hållit på hela dan med att skriva en svenska uppsatts, väldigt roligt när word krachar och va tvungen att skriva om allt från början.

Var det stavningskontrollen som kraschade?

Kommer i säsong 6 eller 7.

Vilket väder! Vad gör ni en dag som denna?

Jag arbetar på en labbrapport i programmering, men annars är det fint väder ute så det kan nog bli en tur ut. Jag har inte planerat så mycket inför dagen.

Edit: Labbrapport, det är ju en fågelrapport. Labrapport måste det ju heta.

Senast redigerat 2007-05-26 10:50
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-26 10:25

Strax drar jag iväg på London MCM Expo

Måste titta lite på Amanda Tapping och övrigt Scifi-folk.

Ursprungligen av Sidde:

Strax drar jag iväg på London MCM Expo

Måste titta lite på Amanda Tapping och övrigt Scifi-folk.

Fan vad kul. Vill också.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-26 17:03
Ursprungligen av ztaafen:

Fan vad kul. Vill också.

Amanda Tapping(Sam Carter, SG1) går förbi Sidde utanför the show room på London MCM Expo

Sidde säger
- Excuse me, hi, Stefan (sidde räcker ut handen)
Amanda säger
- hi, Amanda
Sidde svarar
- I know och blinkar med ögat
Amanda svarar med att le och blinkar tillbaka med ena ögat

Ursprungligen av Sidde:

Amanda Tapping(Sam Carter, SG1) går förbi Sidde utanför the show room på London MCM Expo

Sidde säger
- Excuse me, hi, Stefan (sidde räcker ut handen)
Amanda säger
- hi, Amanda
Sidde svarar
- I know och blinkar med ögat
Amanda svarar med att le och blinkar tillbaka med ena ögat

Som den lilla Stargatenörd jag är kan jag inte vara annat än avundsjuk.

Är ensam hemma med sonen i helgen och han ska sova lunch nu så då passar jag på att smita ner i källaren och börja titta på en film.
Hoppar det fina vädret just nu det kommer jag få nog av under eftermiddagen.
Hoppas han sover 2 och 25 bara... lär inte hända.

Sitta i solen lite och läsa en bra bok. Åka ivåg till stan och köpa en ny backup disk. Köpa mer böcker for den annalkande semestern. Fila lite på en websajt. Vem vet, det kanske blir mer.

Marcus K: Bah, jag läste ditt inlägg och kom på att jag har en labrapport att lämna in också. Där krashade illusionerna...

Edit: Sitter här för att skriva ut en bok lista så jag inte kommer hem igen med något jag redan har... igen.

Blev brunch på stan i solskenet. Drack för många Latte så jag blev alldeles stirrig av koffeinet. Sen eftermiddagslunch på KB - silltallrik och fatöl. Lugn, glad och mycket nöjd just nu

Vilar efter en jobbig vecka med mängder av skolarbeten. Ska göra de sista skoluppgifterna i mitt liv imorgon. Sen ska det jobbas hela nästa vecka!

Bevaka tråden