Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kopiera från PowerPoint till Word och skriva ut?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-11 22:59

Jag har en PowerPoint Presentation som jag vill skriva ut. Nu är det så att eftersom jag har en del sidor med bara några ord så vill jag inte skriva ut alla 57 sidorna, utan komprimera och göra det smidigare. Kan jag kopiera PP dokumentet och klistra in det i Word för att sedan skriva ut?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-12 04:04

kopiera hela dokumentet till ett nytt powerpoint, (en kopia på filen) deleta de sidor man inte vill printa, skriv ut

/Tangen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-05-12 12:02

Eller så utnyttjar du en funktion i PP som gör det möjligt att gömma de bilder som du inte vill visa under en presentation. Jag vill minnas att denna selektering även slår på utskriften. I värsta fall är det bara att ange i utskriftsdialogrutan vilka bilder som du vill ha med.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-12 16:14
Ursprungligen av bossep:

Jag har en PowerPoint Presentation som jag vill skriva ut. Nu är det så att eftersom jag har en del sidor med bara några ord så vill jag inte skriva ut alla 57 sidorna, utan komprimera och göra det smidigare. Kan jag kopiera PP dokumentet och klistra in det i Word för att sedan skriva ut?

Håll in alt och dra filen till ett annat ställe i mappen - voila en kopia, öppna och ta bort slides du inte vill printa enkelt

Ska du bara ha ut texten ur en presentation kan du spara den som en disposition som du kan öppna i Word. Men då måste du ha använt dig av bildlayouterna, exempelvis rubrik, rubrik-underrubrik, rubrik-punktlista etc. Bilder kommer inte med i dispositionen.

Saxat ur PP-hjälpen:
Du kan skicka PowerPoint-presentationer till Word och sedan ändra, skriva ut eller på annat sätt distribuera dem. Du kan även exportera en disposition över en PowerPoint-presentation. Dessutom kan du infoga en PowerPoint-bild som ett inbäddat objekt i både Excel och Word.

Disposition (Rich Text Format, .rtf) En disposition som består av rubrikerna och den indragna brödtexten från varje bild, sparad som en textfil. Tabelltexter, figurer och andra objekt som inte syns i dispositionsläget sparas också. Grafik sparas däremot inte.

1
Bevaka tråden