Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 520, Användbar till någonting?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-05-11 22:46

Har nu återigen rotat frma min gamla söta PB 520. Jag försöker hitta användsningsområden, finns det något annat än ordbehandling?

I övrigt finns det ett diskettuttag men det är oanvändbart då min iMac G4:a och Intel iMac inte har detta. Vet någon om det finns något man kan koppla in i USB-uttag som
har en diskettingång? Helst något som någon testat men i annat fall gärna något ifall någon vet något man kan lita på. ^^

Om ingen råkar veta adaptrar för att koppla ihop med nyare dator på något sätt.

MvH,
Katana ^^

Den har Ethernet så den går att koppla in i vanliga nätverk. Dessvärre har den en port av typen AAUI-15. Men det finns adaptrar till vanliga RJ45 som man brukar kunna köpa begagnat.

Externa USB-diskettstationer finns. Även de brukar gå att få tag på begagnade men de är också vanligt förekommande i datorbutiker.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-05-11 23:12

Går det att använda den för att surfa ö.h.t? Eller är det bara för att skicka e-mails och föra över filer (Om det går att koppla den via ethernet?)

Surfa går. Men du får hålla dig till äldre webbläsare och det kommer ta längre tid att rendera webbsidorna än vad man är van vid från nyare datorer.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2007-05-12 10:33

Ah, jag tackar för svaren.

1
Bevaka tråden