Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

x11 för osx?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej.
x11paketet ska finnas under installationsdvdn... men jag hittar det inte... någon som vet exakt vars det finns?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-03 10:13

I Optional Installs. Klicka på denna och du hittar x11 under program.

ok thx a bunch

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 21:43

Jag hittar inte heller x11! Jag öppnar "install bundled software" och sedan klickar jag på anpassa och då får jag upp följande fönstret nedan. Jag ser ingenstans något om x11 där. Jag undrar om det finns någon annanstanns man kan hämta det om det inte finns på skivan.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-24 21:48

Om du öppnar Xcode Tools så borde den ligga där har jag för mig. Finns annars som pkg på dvdn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 22:52

Jo, jag hittade den till slut. Jag visste inte att man kunde öppna dvd:n på 2 olika sätt. Jag hittade den faktiskt med hjälp av spotlight. Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-06 21:23

Nu ska jag bygga på lite här tänkte jag...

Jag hittade X11SDk.pkg på osx skivan installerade men programet som krävde X11 säger att det inte finns. Det är Gimp jag har försökt få igång. Några tips?

Ursprungligen av Kajan:

Nu ska jag bygga på lite här tänkte jag...

Jag hittade X11SDk.pkg på osx skivan installerade men programet som krävde X11 säger att det inte finns. Det är Gimp jag har försökt få igång. Några tips?

Det är nog X11User.pkg du vill ha.

Är ni på resande fot och inte har er Tiger DVD i bafickan så har en snäll själ lagt upp X11 paketet på sin hemsida.

http://cjmart.in/2006/12/01/install-x11-on-tiger-without-the-tiger-install-dvd/

Det disskuteras på sidan hurvida det är lagligt så bespara mig moralpredikan.

Senast redigerat 2007-05-11 12:32

X11SDk.pkg låter som om det är ett SDK, alltså för att bygga program baserade på X11.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-11 18:33

Tack för svaren funkar bra nu.

1
Bevaka tråden