Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskar feedback: 99.se/webb/

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har redan börjat flytta trådar från Internet forumet på 99mac till 99.se/webb/ och jobbet fortsätter.

Tanken är att Internet i fortsättningen ska fokusera på bredband & "användning av internet". Allt som rör skapande & drift av webbsajter hör hemma på 99.se/webb/ i fortsättningen.

Om du inte tittat in ännu så gör det nu!
http://www.99.se/webb/

PS. All feedback kring hur vi ska utforma 99.se/webb/ uppskattas!

99.se/webb tror jag kommer att bli bra. Jag har varit där bara några gånger hittills, men jag tror det kan bli ganska bra fart där. Rätt schysst med ett helhets-webbforum istället för alla forum som bara riktar sig till webbkodare.

Finns det något enkelt sätt att få upp trådar från både /mac och /webb i "Nya inlägg" men inte från /ipod och /musik?

Ursprungligen av staed:

Finns det något enkelt sätt att få upp trådar från både /mac och /webb i "Nya inlägg" men inte från /ipod och /musik?

Det vore nog ett vettigt sätt att få lite med besökare & fart - väldigt många följer just "dagens diskussioner" vet jag.

Andra kommentarer om 99webb?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-09 11:42
Ursprungligen av Björnström:

Andra kommentarer om 99webb?

Precis som 99musik har sin tapet borde 99webb ha något som särskiljer det från 99mac och de andra forumen. Knappar och menyer har ju en annan färg, men det är inte tillräckligt tycker jag. Om det ser likadant ut som de andra forumen blandar man lätt ihop det och man låter bli att bry sig om 99webb som ett speciellt forum.

Jag har tagit bort två forum genom sammanslagning:

Forumet "Övriga program..." blev en del av webbdesign för det fanns ingen aktivitet där.

Forumen "Att välja serverlösning" och "konfigurera din server" blev ett nytt forum: http://www.99.se/drift-egen-server/

Jag behöver mer feedback. Det känns inte komplett och det blir svårt att flytta inläggen från Internet och Utveckling till 99webb.

Jag diskuterade med Martin om vi skulle ha ett underforum för HTML och webbstandarder eller liknande. Idag finns inget bra underforum för att t.ex. diskutera utvecklingen av HTML5 som är ett stort samtalsämne på nätet idag. Men det är inte värt att skapa fler underforum om inte det finns ett stort intresse att använda forumet. Så vad säger ni andra, finns det ett behov av det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-11 10:13

kanske ett underforum för två andra rätt stora språk/frameworks... jag tänker på j2ee och .net/dotnet/.Net

Ursprungligen av inkinen:

kanske ett underforum för två andra rätt stora språk/frameworks... jag tänker på j2ee och .net/dotnet/.Net

Tomma forum blir ingen glad över. Vi behöver cirka 30 nya diskussioner i månaden för att motivera ett nytt forum inom ämnet tror jag.

1
Bevaka tråden