Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se pokerturnering Söndag - Vinn en Apple TV

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .

På söndag håller vi en liten pokerturnering för oss på 99.se tillsammans med gänget bakom Gnuf.com. Endast 99.se medlemmar får vara med och spela och vinnaren får en Apple TV förutom äran att vara pokermästare på sajten!

En rolig detalj är att Gnuf-gänget är ivriga macanvändare (MacBook Pro och Cinema Displays så långt ögat når) och är medlemmar på 99mac. Gnuf.com vann designpris i Resumé nyligen för sin innovativa och fräscha design.Tillsammans har vi bollat idén om en online-turnering och på söndag klockan 19.00 blir det verklighet.

Vi räknar med 10-20 spelare och jag kommer vara en av dom som siktar på att vinna hem en Apple TV även jag är rätt värdelös på poker tyvärr. Chanserna att vinna är rätt goda med andra ord!

Tyvärr har dom inte färdigställt sin klient som går att köra på Mac ännu så du får damma av din gamla PC eller starta upp Parallels Desktop på din Intel Mac.

Vi har förhandlat fram en bra deal med Gnuf som gör att alla kan deltaga gratis i turneringen. Du har nämligen möjlighet att ta ut hela din insats om du sätter in minst $25 USD efter turneringens slut, det var ett krav för att vi skulle vilja arrangera detta för våra medlemmar.

Regler för 99.se pokerturnering i No Limit Texas hold 'em

När: Söndag den 13:e Maj, klockan 19:00
Var: <a href="http://gnuf.com/partner/?track=c879cf45b757dd...">Gnuf.com</a>
För vem: Alla medlemmar på 99.se
Turneringens namn: 99poker
Lösenord: pismo
Pris: En Apple TV
Kostnad: Gratis men du måste vara medlem hos Gnuf (minsta inbetalning $20 USD - cirka 140 kronor). Du får ta ut pengarna igen efter turneringen om du vill. Minimibeloppet för uttag är $25 dollar så om du vill vara med gratis i turneringen måste du sätta in $25 från början.

Specialerbjudande: Alla medlemmar på 99.se får dubbla värdet på sina första inbetalningar mellan 20 och 100 USD).
Promokoden är: c879cf45b757dd494543a5fc911791ed

Anmäl dig här (anmälan möjlig till 18.00 söndag)
<a href="http://gnuf.com/partner/?track=c879cf45b757dd...">Gnuf.com - Players welcome home!</a>

Övrigt: Dumt nog krävs det att du kör Windows på en PC eller i Parallels Desktop på en Intel Mac. Spelklienten går att ladda ner från Gnuf.com eller så kör du direkt i webbläsaren Internet Explorer.

Skärmdumpar:

Steg-för-steg instruktioner:

1. Starta upp en PC, eller installera Parallells Desktop på din
Mac!

2. <a href="http://gnuf.com/partner/?
track=c879cf45b757dd494543a5fc911791ed">Gnuf.com</a> och registrera dig.

3. Ladda på ditt konto med minst 20 USD. Som 99-medlem har vi lyckats
fixa så du får 100 procent bonus på det du sätter in första gången.
(Gäller mellan 20 - 100 USD).

4. Ladda ner <a href="https://gnuf.com/poker/download/">pokerklienten</a>.

5. Starta pokerklienten. Första gången du kör ombeds du att skapa ett
alias.

6. Leta upp 99-turneringen. Den heter "99poker" och finns under
"Multi-Table Tournaments" -> "Special" i Lobbyn. Se skärmdump.

7. Markera "99poker" och klicka på "Tournament Lobby", logga in med
vår kod "pismo".

8. Välj "Join" för att gå med i turneringen.

9. Kom tillbaka söndagen den 13:e Maj, senast klockan 19:00, då startar
turneringen!

Lycka till!

PS. För dig som kanske inte borde spela
Vi ser detta som ett kul sätt att "träffas" och tävla lite om ett fint pris. Om du vet att du har svårt att sluta spela ber jag dig att inte vara med eller att skaffa konto hos något spelföretag.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-05-08 16:41

Kul tävling, synd att man inte kan vara med. Den gamla PC:n har jag förpassat från min lägenhet och Parallells har jag inte. Jag får vara med nästa gång, då kanske det finns en mac-klient

Ursprungligen av Bjarte:

Kul tävling, synd att man inte kan vara med. Den gamla PC:n har jag förpassat från min lägenhet och Parallells har jag inte. Jag får vara med nästa gång, då kanske det finns en mac-klient

VMWare är gratis under beta-perioden...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-08 16:44

Perfekt! En Apple TV är precis vad jag behöver...

Haha, ska bli kul att spöa sk---n ur sheriffen här också, i 99 Roadmaster Maj har jag redan dragit ifrån med hästlängder.

/M

Jag ska då vara med!
Vem har inte längtat efter att dänga till Martin på pokerbordet.

Jag tycker att alla vi från 99 ska heta:
99dittnamn

Jag heter:
99mattias

Så vi känner igen varandra - för visst måste vi teama mot gnuf-gänget?

Även om jag sitter där på finalplats kommer jag ge mig - vore ju konstigt om jag vann högsta priset, eller hur?

(bra ursäkt om man åker ut)

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-08 16:58

Om jag hade varit pokerspelare hade jag bojkottat den här turneringen p.g.a. systemkravet.

Hade jag inte haft en iMac 20" hade jag kanske varit med, who needs a TV?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-08 17:05

Kul grej! synd att man är upptagen söndag

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-08 17:29

Hoppar nog på om jag är ledig på söndag

Shit! Har ingen IntelMac och ingen PC heller. Annars hade TV-burken varit min

Får man fråga varför ni väljer en sidan som inte stödjer varken Mac OS X eller Linux?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-08 22:17
Ursprungligen av snouser:

Får man fråga varför ni väljer en sidan som inte stödjer varken Mac OS X eller Linux?

För att killarna som byggt siten är så hyvens och fixar rabatter och grejjer.

Senast redigerat 2007-05-08 22:32
  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-05-13 13:08
Ursprungligen av Sidde:

För att killarna som byggt siten är så hyvens och fixar rabatter och grejjer.

Hyvens killar finns även på "svenska" siten simbapoker.com
Den har jag varit med och spelat på sedan starten tidigare i år.
Har en riktigt bra klient för OSX och även Linux.

Kan vara ett alternativ till nästa turnering på 99.se?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-08 20:57

synd bara att jag bara har macar, annars ni:P

GAH! Kan någon säga mig var det finns en pokerfri hörna av världen där jag kan gömma mig? Finns det någonting som inte är sponsrat av nätpoker? Så fort jag är i ett tyst rum hör jag Partypokers TV-reklam i huvet.

Skona mig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-09 06:37

Som sagt, synd att man inte kan vara med bara för att man råkar köra mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-09 08:27

Kör hårt på söndag! Synd att man inte kan vara med, skulle verkligen vara kul att visa var skåpet ska stå... (jag är en av dem som jobbar med Gnuf och vi får av förklarliga skäl inte spela på riktigt på sajten )

Vad gäller möjligheten att köra Gnuf Poker på mac: Tro mig. Vore det i våra händer så skulle det funnits för länge sedan. Dock så finns ju lösningar, här på kontoret kör vi allt från Boot Camp till Parallels till CrossOver till VMWare. Kör man gamla skolan så finns ju VirtualPC också.

GL!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-05-09 09:53

Hade det funkat med mac så hade jag slagit er alla… Nu klarar ni er

Om vi inte blir fler anmälda kommer det bli en mycket kort & intensiv turnering. Jag ska köra ett träningspass IRL på lördag kväll

Jag vet bara hur man spelar femkorts-poker...

Är det du och jag Martin heads-up på en gång? Gott då vinner jag eftersom du ska lägga dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-10 10:56

Vad blir bountyn på Björnström då?

  • Medlem
  • 2007-05-10 11:33

synd att man är under 18, lite svårt att få in nå cash på deras kontogrej : ( faaaann!

Ursprungligen av wtfhs:

synd att man är under 18, lite svårt att få in nå cash på deras kontogrej : ( faaaann!

Tell me all about it.

jag visste att min PC dög till någonting

Jag funderar på att vara med.. Men att sitta på XP :S Riskerar man ju att datorn hänger sig när man sitter med en bra hand

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-10 22:42

Jag ska absolut försöka vara med, man har ju en gammal PC undangömd här hemma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-10 22:51

jag kommer garanterat vara med! men jag tar tag i och fixar hela anmälningsproceduren på söndag.

Bevaka tråden