Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft oFone på gång - är iPhone hotad?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft kontrar Apples iPhone med nya oFone.

Microsoft showed off at Mix yesterday a breakthrough new technology device, the Windows Mobile oPhone. Designed to compete with Apple’s iPhone, the oPhone is a fold out variable device with three different usable surfaces and a circular display.

The oPhone, in standard mode, is a thin, curvy device topped by a round screen and with the phone keypad surface below. Two other surfaces, the same size and shape as the keypad, can be flipped out. One has a full keyboard, the other a music player control with a wheel control and a few buttons. Flip out all three surfaces, and you have a device shaped like a three winged boomerang, and Microsoft claims it is aerodynamic enough to work exactly like that.

Se filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=WazA77xcf0A

Läs mer på Inside Microsoft:
http://microsoft.blognewschannel.com/archives/2007/05/02/microsoft-announces-the-ophone-to-compete-with-iphone/

Har Apple iPhone en chans nu?

Gah! Är det bara jag som får flashbacks från Nokias katastrofperiod?

Ursprungligen av Björnström:

Microsoft kontrar Apples iPhone med nya oFone.

Har Apple iPhone en chans nu?

Det bir nog tufft för Apple men kanske kan dom rädda iPhone genom att förse den med en ljussabel..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-09 21:55

Man kann väl bara önska M$ lycka till om dom tänker sälja en sådan sak.

Dom har ju lite humor faktiskt. Och en underliggande poäng, att det är väldigt svårt att få en pryl att vara väldigt mycket på en gång. Inte för att jag tror att iPhone kommer att floppa, men ändå.

Ni förstår väl att det är ett skämt?

De två första minuterna var jag faktiskt inte riktigt säker på det. Efter "wow" kändes "oo" som något Microsoft skulle kunna komma med.

Dessa lustigheter från MS verkar vara något stående inslag på deras kickoff-kvällar.

Först förpackningsvideon och nu den här. Roligt, slående och träffande ironi över hur fel det kan bli. Fin finish också.

Det var ju jättekul!!!

Text i spiralform, så fint. Kommentaren om aerodynamiken är väl pricken över i som visar hur allvarligt menat det är. Annars är den snarare designad som en fläkt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-05-11 23:17
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Text i spiralform, så fint. Kommentaren om aerodynamiken är väl pricken över i som visar hur allvarligt menat det är. Annars är den snarare designad som en fläkt.

Hehe, då kan ju Telenor sälja den O:-)

Vad jag inte fattar är varför inte MS använder något av denna kreativitet på sina riktiga produkter. Varför gör de bara spännande saker på låtsas?

MR

MS slagord "I dare You to be dull"

  • Medlem
  • 2007-05-10 15:41

"The box is on Saturn! ... or Jupiter."

Jisses!! Låt bli att skrämmas sådär! Jag är faktiskt ganska lättlurad.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-10 17:01

Tittade på videon igår, riktigt kul tidsfördriv faktiskt!

Annars känns det bara jobbigt att Microsoft ska kopiera Apple hela tiden, vilket på ett bra sätt påvisades i videon.

HAHAHA!!! Dagens! Läste början av texten och gick ner till bilderna, sen vidare till inläggen... Sen stannade jag upp: "Vänta nu, menar de att det där knasiga på bilden var telefonen!?"

Scrollade tillbaka och kollade länkar och annat... Oj så roligt

Det bästa jag har sett på länge. Ja.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-11 07:51

Asså så idiotiskt, sitta o snurra på telefonen för att läsa ett medelande... snoop säger ja..

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-11 08:42

Den e ju ruggigt likt en motorola telefon!

http://hpbimg.alltimobil.com/motorola_v70%5B1%5D.jpg

kaststjärna? Micrsoft kommer aldrig att kunna kontra iphone med den mojängen..man kommer juh bryta av "vingarna" hur man än bär sig åt.. ähh...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-11 23:37

Haha! Det där är precis en sådan produkt Microsoft mycket väl skulle kunna presentera som årets nyhet... Underbart kul!

1
Bevaka tråden