Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Genomgång av alla Plus & Pro konton just nu

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!

Jag vill bara förvarna om att vi jobbar med 99mac Plus & Pro konton just nu. Det blev en hiskelig röra med dessa konton i samband med sammanslagningen pga ändringar i databaserna.

Det här har varit väldigt jobbigt och pinsamt för mig - ni är ju personer som valt att bidra och vi har inte kunnat leva upp till förtroendet. Nu går jag igenom alla konton manuellt från start!

Inom kort övergår vi till något kallat 99.se Supporter som ersätter dom gamla 99mac Plus & Pro kontona - mer information kommer i samband med lanseringen. Just nu konverterar jag alla betalda Plus & Pro konton till 99.se Supporter.

Mer information kommer så fort jag är klar

Utdrag ur en kommande FAQ

Fråga: Vad händer med 99mac Plus och 99mac Pro?
Svar: Nu när vi blivit 99.se var det dags för en genomgång av våra tjänster och både Plus & Pro försvinner som status här på sajten. Man skulle kunna säga att Supporter är samma sak med lite annat upplägg.

Fråga: Jag har betalat 99kr för ett 99mac Plus konto!
Svar: Skriv ett inlägg i denna tråd så uppgraderar vi ditt konto till Supporter.

Fråga: Jag har inte betalat 99kr för ett 99mac Plus konto - hur får jag Supporter status?
Svar: Skicka ett SMS som alla andra så uppgraderas ditt konto omedelbums. Vi kommer gå igenom alla forna Plus-konton och avaktivera dom.

Fråga: Jag är mac.se användare - får jag Supporter status?
Svar: Japp, det ska du få. Jag håller på att gå igenom alla mac.se konton manuellt för att säkerställa att alla betalda mac.se konton får Supporter status.

Fas 1 är halvvägs - jag har printat alla Plus-inbetalningar sedan 1:a Maj 2006 och uppgraderar dom en-efter-en till 99.se Supporter. Ni bör uppleva ett nytt annonsfritt 99.se samma sekund

Ursprungligen av Björnström:

Fråga: Jag har inte betalat 99kr för ett 99mac Plus konto - hur får jag Supporter status?
Svar: Skicka ett SMS som alla andra så uppgraderas ditt konto omedelbums. Vi kommer gå igenom alla forna Plus-konton och avaktivera dom.

SMSa mig hit och SMS mig dit - jag skriver väl här istället...

Ursprungligen av johan_tanying:

SMSa mig hit och SMS mig dit - jag skriver väl här istället...

Hej! Ta det lite lugnt en stund till - jag håller på att gå igenom alla betalda Pluskonton manuell en-efter-en just nu. Klar inom en timme tror jag!

Ursprungligen av johan_tanying:

SMSa mig hit och SMS mig dit - jag skriver väl här istället...

Ursprungligen av Björnström:

Hej! Ta det lite lugnt en stund till - jag håller på att gå igenom alla betalda Pluskonton manuell en-efter-en just nu. Klar inom en timme tror jag!

Det är bara det att jag är tveksam huruvidda China Telecom fixar en sådan SMS-överföring...

Fas 2 är påbörjad av Belak samtidigt som jag pillar med Fas 1 ovan.

Alla aktiva Plus & Pro konton är nu avaktiverade i väntan på återaktivering manuellt av mig. Jag jobbar på för fullt!

Bah. 120:- per år för supporter, jag skulle ha köpt Plus för 99:- för några dagar sedan istället

Nä, skojar bara lite. Värt vartenda öre.

Sjukt bra att kunna betala med SMS!

Fas 1A avslutad! Alla som betalt för 99mac Plus via Paypal är nu uppgraderade till 99.se Supporter och njuter av ett reklamfritt 99.se

Nu till Fas 1B: Ni som betalat via Bankgiro!

Fas 1B avklarad! Nu ska alla betalda Plus-konton vara konverterade till 99.se Supporter förutsatt att jag inte är dum & blind.

Om jag missat ett betalt Pluskonto - maila mig och berätta hur/när du betalade så fixar jag det omedelbums: martin@bjornstrom.se

Hur vet jag om jag antagit Supporterstatus eller ej? Står det någonstans, blir jag hindrad att logga in om jag inte är det?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hur vet jag om jag antagit Supporterstatus eller ej? Står det någonstans, blir jag hindrad att logga in om jag inte är det?

Du går händelserna lite i förväg eftersom vi inte ens lanserat Supporter status och jag har inte ens hunnit uppgradera alla fd Plus & Pro ännu

Jag bifogade en skärmdump nedan.

Gå till "inställningar" i menyraden ovan och klicka på "supporter konto". Där ser du direkt om du har supporterstatus. Om du vet att du har ett betalt Plus eller Pro konto kommer din status snart synas där.

För alla som vill vara "först" och testa vår nya coola SMS tjänst är det bara att klicka där och börja aktivera. 30 kronor och 30 sekunder så är du 99.se supporter. Eller så väntar du tills vi lanserat det

Nu börjar jag med Fas 3: Aktivera 99.se Supporter för alla betalda mac.se konton. Det tar en liten stund för det är rätt många men håll ut - jag borde vara klar till midnatt

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-05-10 19:42

Ser fram emot att få veta om och hur jag ekonomiskt ska förnya mitt stöd till 99mac.
Vill bara informera om att jag inte litar på PayPal eftersom jag för någon månad sedan blev utsatt för ett bedrägeriförsök i deras namn.
Kommer det mao att finnas andra betalningssätt?

Ursprungligen av Le:

Ser fram emot att få veta om och hur jag ekonomiskt ska förnya mitt stöd till 99mac.
Vill bara informera om att jag inte litar på PayPal eftersom jag för någon månad sedan blev utsatt för ett bedrägeriförsök i deras namn.
Kommer det mao att finnas andra betalningssätt?

Nu är ni snabbare än blixten! Belak har byggt en jättecool SMS funktion så det tar bara 30 sekunder och ett enda SMS meddelande för att bli 99.se supporter. Klicka på inställningar och supporter konto så får du en beskrivning hur du gör.

Nu MÅSTE jag fortsätta jobba med dessa inbetalningar

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-05-10 19:50

SMS-betalningen fungerade ju super!
Ytterligare 3 månader med Lounge är något att se fram emot.

Härligt att få vara en av de första supportrarna.

/Mr.M

Angående SMS-betalningen så är det tacksamt om ni lämnar feedback. Den är helt byggd från scratch, och kan därmed ha buggar.

/M

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-10 20:22

Det blir ju bara 10 kronor per månad!

Jag är lätt med om max en vecka.

Jag vill inte verka petig, men det heter väl supporterkonto?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-10 20:34

Jo, det är det väl, men det verkar tydligare för nya prenumeranter så som det är nu. Tror jag.

Smidig betalfunktion När uppdateras ens status under avataren? Och tar SMS-operatörerna fortfarande typ 99% i provision?

Ursprungligen av TZW:

Smidig betalfunktion Tar SMS-operatörerna fortfarande typ 99% i provision?

Tyvärr, ja... Efter att staten, mobiloperatören och sms-portalen fått sitt får vi mindre än 50 procent av det du betalar.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Tyvärr, ja... Efter att staten, mobiloperatören och sms-portalen fått sitt får vi mindre än 50 procent av det du betalar.

/M

Hur mycket går till 99.se om jag betalar med Paypal då? Paypal tar väl också ut en viss procent i avgift om än inte lika hög som sms-operatörerna. Vill ju att så mycket som möjligt ska gå till 99.se av det jag supportar med och inte som provision hos operatörern.

Ursprungligen av Mikael E:

Hur mycket går till 99.se om jag betalar med Paypal då? Paypal tar väl också ut en viss procent i avgift om än inte lika hög som sms-operatörerna. Vill ju att så mycket som möjligt ska gå till 99.se av det jag supportar med och inte som provision hos operatörern.

Paypal ger betydligt mer - cirka 95% om jag inte har fel. Betalning den vägen är ju klart bättre förstås och faktiskt lika snabbt som SMS. Jag tror dock att vissa är oroliga för att använda kort på nätet och då är ju SMS smidigt.

Vill bara påminna om att jag jobbar med att uppdatera alla betalade mac.se konton till 99.se Supporter men jag har inte hunnit klart ännu. Flickvännen vill att jag slutar "pilla med datorn som du alltid gör" för kvällen så jag är tillbaka här imorgon vid 07 tiden.

Ursprungligen av TZW:

Smidig betalfunktion När uppdateras ens status under avataren? Och tar SMS-operatörerna fortfarande typ 99% i provision?

It's not a bug - it's a feature!

Vi har byggt systemet så att du själv kan välja hur du vill bli "identifierad" utåt. Idag är du medlem och supporter men i framtiden kanske det kommer fler typer av konton och då vore det väl smidigt att kunna välja titel?

Gör så här: Gå till kontrollpanelen - användargrupper. Välj den titel du vill använda just idag

Ursprungligen av Björnström:

Gör så här: Gå till kontrollpanelen - användargrupper. Välj den titel du vill använda just idag

Najs

Har just betalt in mina 30pix med Paypal. Kanske innebär det att jag på något vis betalt dubbelt men det lär jag väl se så småningom

Tack då flickvännen! Får väl vänta till imorgon med att kolla Loungen....

Min status uppdaterades inte till Supporter automatiskt, utan jag fick ändra det själv. Borde man inte få titeln Supporter per automatik när man har betalat? Eller är det för att tjänsten fortfarande har napp i munnen?

Ursprungligen av staed:

Min status uppdaterades inte till Supporter automatiskt, utan jag fick ändra det själv. Borde man inte få titeln Supporter per automatik när man har betalat? Eller är det för att tjänsten fortfarande har napp i munnen?

Se ovan: http://www.99.se/1274808-post23.html

Vi ville inte bygga in ett automatiskt användargrupps-byte eftersom det kan skapa problem senare. Det finns fler användargrupper än just Användare / Supporter - exempelvis alla vi som jobbar med sajten som har Admin/Moderator status etc.

Skulle vi automatiskt byta deras status skulle dom inte längre kunna jobba med sajten.

Bevaka tråden