Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extreme för N och Express för G?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-10 15:48

Jag har den nya AP Extreme (802.11n) hemma som är kopplad till Internet. Jag överväger nu att köpa en APExpress. Extremen vill jag använda på 5GHz (endast för N). Expressen vill jag använda för mina PC med G-kort. Av den anledningen vill jag koppla ihop Expressen med Extremen via en LAN kabel.

Funkar detta scenario? Kan jag styra att mina PC kopplar sig till Expressen och Mac till Extremen? Kommer mina PC (som kör via Expressen) ut på Internet via Extremen?

Hoppas det är tydligt vad jag menar/vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-10 15:53

Det kommer inte att vara några problem alls

Så AP Express kan fungera som en accesspunkt för AP Extreme (som i sin tur agerar router) eller blir det så att AP Express blir en router i sig som delar på det IP-nummer den får av AP Extreme?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-10 21:18

Frågan blir om AP Extreme kommunicerar med expressen trådlöst om man har låst extremen vid N. Dock så skulle det gå att brygga genom kabel. Alltså express till extreme.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-10 22:44
Ursprungligen av costas:

Frågan blir om AP Extreme kommunicerar med expressen trådlöst om man har låst extremen vid N. Dock så skulle det gå att brygga genom kabel. Alltså express till extreme.

Det är anledningen till att jag vill ansluta Expressen via LAN kabel till Extremen. Kul att detta tydligen fungerar!

1
Bevaka tråden