Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken torrentklient använder ni?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

vilket torrentprogram använder ni? jag har senaste versionen av transmission vilket är ett skönt program- saknar dock möjligheten att välja vad i torrenten jag vill ladda ner. på pc hade ett program för sånt. säg att du drar ner en sägong av nåt men vill inte ha alla avsnitt så kan man välja de man vill ha.
finn det motsvarande till mac??
tack

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-05 15:29

Azureus?

  • Medlem
  • 2007-05-05 16:51

Håll ut ett tag till... I nästa version av transmission kommer selektiv filnedladdning vara möjlig.

låter riktigt bra, men hur vet du det? och när förväntas den komma? kommer det ta lika lång tid som senaste uppdateringen?

  • Medlem
  • 2007-05-06 12:00
Ursprungligen av Patric08:

låter riktigt bra, men hur vet du det? och när förväntas den komma? kommer det ta lika lång tid som senaste uppdateringen?

Vill du inte vänta kan du dock köra Azureus, för att välja vilka delar av en legitim & laglig torrent du vill ha hem

Personligen tycker jag dock att Azureus är fult som stryk & slött som en rysk oljepråm i Östersjön.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-06 20:46

Tycker Azureus är helt klart bäst. Snabbt (både upp och ner), i mitt tycke snyggt och inte minst stabilt. En klient som också brukar vara godkänd överallt.

  • Medlem
  • 2007-05-07 11:49
Ursprungligen av carbon:

Tycker Azureus är helt klart bäst. Snabbt (både upp och ner), i mitt tycke snyggt och inte minst stabilt. En klient som också brukar vara godkänd överallt.

Ja, Azureus ger bra hastigheter. Däremot är ju programvaran i sig något plågsamt slött. Man kan huvudvärk för mindre.

Själv så kör jag med Transmission,det funkar bra för mig iaf.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-05-06 21:01

Sedan 0.7, eller 0.7.1 kanske, är Transmission åter godkänd (eller inte bannad helt enkelt) på alla trackers. Tack vare idogt bug-letande och dito fixande är den numera salongsfäig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-06 21:10

BitTyrant är en variant av Azureus som är en free program.
Mycket bra program.
Du kan välja bort vilka du inte vill ha med att ladda ner, rutan dyker upp före nerladdning att välja bort vissa filer du inte vill ha

Senast redigerat 2007-05-09 14:01
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-07 07:19

xtorrent eller Transmission även bittorrent är bra. Det är bara att testa och sedan välja vad man gillar.

Själv använder jag mest xtorrent då den känns stabil och snabb samtidigt har den en sökfunktion som är guld.

http://www.xtorrentp2p.com/

Senast redigerat 2007-05-07 13:05

Azureus, men tycker det är jobbigt mycket inställningar, även om jag inte brytt mig om alla.
Får ibland(!) den där röda pluppen som påstår att jag har brandväggsproblem, men har inte fattat vad som gör att den visas bara ibland, oavsett om jag ändrat nån inställning eller inte.
Har aldrig testat att göra en torrent, men börjar tycka att det hade vart smidigt att kunna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-07 16:00

Ups!
Själv har jag installerad Vuze beta (http://www.vuze.com/app) som styrs a Azureus 3.0 men... egentligen trivs mkt bättre med Opera 9.1 (finns även 9.2) som är kostnadsfri och klarar av mkt mer än en vanlig webläsare.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-07 17:30

transmission för det mesta, azureus när jag måste välja ut vissa delar av en fil. Hade transmission bara haft detta alternativet så hade jag aldrig behövt azureus...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-07 17:35

Använder mig bara av rtorrent. Vill du ha ett GUI så är det Transmission som gäller.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-07 18:01

Transmission finns nu i 0.72.

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-07 18:03

Xtorrent är riktigt smaskigt
macigt så de bara visslar om de

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-09 13:16

Xtorrent kör jag. Det är mycket trevligt, men något resurshungrigt.

  • Medlem
  • 2007-05-09 19:21

Transmission.

/F

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-05-09 23:18

Blev kär i Azureus media nerladdnings place eller vad det nu är?
EDIT: http://www.vuze.com/Index.html
Torrent klienten är seg som sirap men man får stå ut.
Mer seriöst bir det uTorrent på windows servern.

Senast redigerat 2007-05-10 00:09
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-09 23:40

Finns det någon möjlighet att köra uTorrent i OS X ?

Ursprungligen av Dippaz:

Finns det någon möjlighet att köra uTorrent i OS X?

Yesbox, iaf om du har en Intel-Mac: http://torrentfreak.com/how-to-run-utorrent-in-osx/

Lite OT, men jag har sedan ett par veckor tillbaka börjat köra azureus utan GUI, som medför att jag kan starta den vid boot utan att behöva logga in "fysiskt på maskinen vilket ändå inte går då jag inte har någon skärm ansluten, på min Linux-server i kombination med en Azureus Widget. Man bara drar och släpper torrent-filen på widgeten så är det igång, och jag kan ta med mig min Macbook till samtidigt som torrenten laddar färdigt. En utmärkt lösning!

Widget drag n drop

Ursprungligen av glitchpunk:

Man bara drar och släpper torrent-filen på widgeten så är det igång

Ursäkta mej men, hur släpper man filer på ett widget program?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-28 21:23
Ursprungligen av the örjan:

Ursäkta mej men, hur släpper man filer på ett widget program?

Ta tag i filen (klicka och håll), tryck F12 och släpp den på valfri widget.

Ursprungligen av shandar:

Ta tag i filen (klicka och håll), tryck F12 och släpp den på valfri widget.

Jag har konfigurerat om F12, men jag förstår vad du menar.
Jag måste ha en "Dashboardknapp" på en F-tangent.

Tack så mycket!

Ursprungligen av the örjan:

Jag har konfigurerat om F12, men jag förstår vad du menar.
Jag måste ha en "Dashboardknapp" på en F-tangent.

Tack så mycket!

...eller ha en genväg till Dashboard i något av hörnen, vilket känns enklast då man kan göra allt med en hand.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-13 21:12

Testar Transmission nu, att ladda hem fungerar perfekt MEN uppåt går det helt kasst, håller sig runt 5kb, även att jag vet att det borde gå snabbare. Testade på min PC med uTorrent med samma fil och den laddade upp mycket snabbare med samma användare om tog hem filen...

Någonting jag måste ställa in någonstans?

Jag är ju Azureusanvändare eftersom jag också lägger ut filer och inte bara laddar ner.
Dessutom gillar jag den totala översikten, att man ha koll på ALLT!
Jag tyckte uTorrent var bra först men Azureus är ju bättre.
Den egna Trackern i Azureus erbjuder en stilig websida i XML där polarna kan gå in och ladda saker från mej.

Transmission kan ju inte ens göra egna torrents! Det är ett mycket simpelt program för folk som bara vill klicka och ladda.

Nu undrar jag. Har någon provat kommandot "Flytta till egen tracker" i Azureus?
Jag vill göra det för att enkelt lägga upp det jag laddat ned på min trackers sida.
Den försöker då få kontakt med någon server som aldrig funkar.
Jag gissar att torrenten liksom måste länkas vidare eftersom trackerinformationen i torrenten ju inte pekar må min tracker.
Jag kan inte hitta i Azureus wiki hur detta funkar.

Jag har börjat använda Azureus igen, efter att jag började irritera mig på den lilla fönstret i Xtorrent som dök upp efter den senaste uppdateringen. Står bland annat "Download cap of 10Kb/s in xx.xx (xx.xx = nedräkning på 1h).

Hur som helst, Azureus fungerar fint, men varför går själva surfningen ner helt och hållet under tiden som jag tankar? Sidorna laddar en stund, sen visas bara "Sidan kunde inte öppnas"
Så fort nedladdningen är klar, börjar allt flyta som normalt igen. Någon inställning som bör ändras? Annan som upplever samma sak?

Bevaka tråden