Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes svarar inte när man startar det.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

Fick häromdagen problem med iTunes efter att jag rebootat datorn (iMac C2D). Problemet innebär att iTunes inte svarar när man startat det. Jag har mitt bibliotek på extern hdd, och får upp itunes-rutan då man får välja vilket bibliotek man ska använda, alternativt skapa bibliotek. Har testat både att skapa ett bibliotek och öppnat ett par olika. Inget av det funkar.

iTunes svarar inte, och går heller inte att avsluta i "Tvångsavsluta". Grymt störande. Har testat installera om iTunes, utan framgångar, samma problem återstår.

Vad kan felet vara? Det är bara iTunes som bråkar, inget annat program.

Tack på Förhand
Hugget

Startade om datorn idag igen.. och då funkade det. Helskumt.

Jag har precis samma problem, fast jag får inte upp någon ruta som frågar om bibliotek, då gjag bara her ett.
Har startat om datorn 5-6 ggr igår och provat ett par ggr idag också. Det har hittils inte gjort någon skillnad.
Någon som har några idéer förutom att starta om datorn och hoppas på det bästa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-07 22:29

Har samma problem. iTunes startar inte ens. Går inte heller att starta om eller tvångs avsluta!. Någon som har ideér?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-09 13:24
Ursprungligen av atomlab:

Har samma problem. iTunes startar inte ens. Går inte heller att starta om eller tvångs avsluta!. Någon som har ideér?

Hur långt hinner det starta innan det slutar svara? Verkar det som iTunes startar men att biblioteket med alla låtar inte går att ladda, eller får du inte ens ikonen i dockan att hoppa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-09 17:36

Jodå den hoppar till och man ser att den drar igång i menyn. Men sen tar det stopp. Går inte ens att tvångsavsluta.

Tog bort plist filen samt allt som hade med iTunes och installerade om eländet. Det tråkiga var att jag har över 350gig musik och det tog ett tag att stoppa in igen. Men men. Nu spelar den igen och jag har tagit ner 2 låter från itunes music store

Har samma problem som ni haft tidigare, fast nu åtta år senare.
Någon som har en bra lösning?

Har testat panikstänga av datorn en gång utan skillnad.
Itunes öppnas inte som det ska, och går inte heller att tvångsavslutas.
Mycket jobbigt.

Ursprungligen av sotvinge:

Har samma problem som ni haft tidigare, fast nu åtta år senare..,

Datormodell?
Version av OS X?
Version av iTunes?

Problemet uppstod bara helt plötsligt? Eller i samband med något annat, t.ex någon uppdatering?

Och datorn funkar bra i övrigt? Det är bara iTunes som uppvisar problem?

1
Bevaka tråden