Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Begagnade Apple 80GB SATA diskar - vad göra?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ni något tips på vad man kan hitta på med massor av Apple 80GB SATA diskar?

Jag får ju in en per begagnad server och oftast byts dom direkt. Dom fungerar fint och jag har väl typ 20-30 stycken liggandes nu

Sälja?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-09 18:30

Går dessa att sammankoppla och använda som backup kanske?

Ursprungligen av Harri Habitat:

Sälja?

Dom är ju inte värda så mycket faktiskt - dom flesta diskarna är från 2004 och 2005. Om någon har en rolig idé så skulle jag kunna skänka bort dom.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-09 19:05

Jag tycker vi arbetare för 99.se får ta del utav dem för att bygga upp våra Raidz-lagringsytor altenativet Raid 10 i våra gamla powermacs med sata-kort. Jag skulle ha användning för en 4-8st för raid-maskiner i Linux med OpenVZ och Apache-webbservrar för Rails-utveckling.

Powermac G4-klustret jag har ståendes hos mina föräldrar är för mig en rolig idé, Xgrid och apache-kluster.

Jag bjuder ett stenhårt arbete med moderering och flyttadet utav trådar till 99webb

Hur många behöver du alltså - 4 eller 8st?

Hämtas i samband med besök i serverhallen?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-10 12:35
Ursprungligen av Björnström:

Hur många behöver du alltså - 4 eller 8st?

Hämtas i samband med besök i serverhallen?

Vore kanon, tackar.
Reservera 8st så plockar jag upp dem när jag hälsar på. Tar väl ybussen eller liknande när jag kommer ner och lastar på i en liten väska.

Ge mig två jag behöver bygga en backuplösning hemma för våra foton och liknande.
Eller 4 så jag kan bygga RAID 0+1.

Maskin har jag men diskar saknas.
80 Gb räcker alldeles utmärkt det.

Ah serverhallen den har jag alltid velat se - jag kanske ska boka om min hemresa den 31 maj till något senare på dagen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-10 14:09
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ah serverhallen den har jag alltid velat se - jag kanske ska boka om min hemresa den 31 maj till något senare på dagen.

Annars får vi ta en gemensam resa ner i sommar/höst. Våldgästa Martin.

Låter inte som en dum idé. Det kan vi göra ändå för nu måste Martin skicka diskarna!

Magneter i hårddiskar är annars utmärkta för att magnetisera skruvmejslar med.

1
Bevaka tråden