Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-05-08 19:45

Apropå video vad hände med 99video den verkar ju finnas kvar på den adressen.

Kommer den ingå i 99.se såsmåningom?

Ursprungligen av Marco:

Kul video. Apropå video vad hände med 99video den verkar ju finnas kvar på den adressen. Kommer den ingå i 99.se såsmåningom.

Jadu - tycker du den passar in här på 99.se? Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker ännu.

Hur många 99-siter finns det kvar som skulle kunna bakas in i 99.se?

Egentligen tycker jag nog att du borde gå hela vägen och baka in så många sajter som möjligt. Men det finns ju redan nu ett problem med någon form utan kulturkrock mellan 99musikarna och 99macarna där vi inte riktigt förstår varandras modereringsförfaranden och annat.

/musik är ju ett kreativt forum där man stöter och blöter idéer på ett helt annat sätt än /mac och detta medför nog att /musik-folket är lite mer pratiga.

Nu har jag knappt hängt alls på 99video, men jag kan tänka mig att det blir ganska mycket offtopic i trådarna där. Mer kulturkrock?

Hoppas ni förstår något av mitt svammel

  • Medlem
  • 2007-05-09 09:29

Tittade lite kvickt på 99video, den verkar helt död. Konceptet i sig med länksamling till videosnuttar känns som om det finns på X andra ställen, så för min del så vore det nog bättre att lägga ner den helt.

99video, jag tolkade det som videoproduktion...

99video är inte ens lanserad så det är inte konstigt att den är "död".

Vi tog fram den som "proof of concept" mest för att visa att man kan bygga kommentarsfunktioner till video i vb. Sedan dess har vi lärt oss att göra det lite coolare så att filmen "hämtas" automatiskt från exempelvis YouTube utan att man behöver lägga in några embed-taggar.

Filmkommentarer innebär helt klart ruskigt mycket OT.

Vi låter några fler kommentera!

Tekniken i sig kan ju vara intressant, men jag är precis som förut inte så tänd på idén att försöka sig på att bli ännu en videosajt. Jag tror att det finns tillräckligt många stora etablerade redan, så det skulle kräva en jättesatsning som vi ändå inte orkar med.

Angående filmkommentarer så känner jag som som xkcd.

Men det går ju alltid att ta med tekniken in i 99.se för postning av relevanta videoklipp från t.ex. YouTube.

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

Ursprungligen av Volantiz:

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

Håller med!

Ursprungligen av Volantiz:

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

Jag med.

Ursprungligen av Volantiz:

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

Det är en glimrande idé!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-09 14:55
Ursprungligen av Volantiz:

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

oh yes. det var det jag tänkte när jag läste 99video, och undrade sen varför den inte har flyttats över till 99.se. film/videoproduktion känns ju helt naturligt att ha med.

Ursprungligen av Volantiz:

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

Ännu en till. (kan trycka in maya/3dstudio osv?)

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-05-09 15:10
Ursprungligen av Volantiz:

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

jag är på

Ursprungligen av Volantiz:

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

Dito dotto potto!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-09 19:27
Ursprungligen av Volantiz:

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

Han talar sanning!

Har ju några videogurus på 99musik, och ett flertal som iaf pulat litegrann med sådant. Tror ett videoprod-forum skulle göra sig fint

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-09 22:21
Ursprungligen av Volantiz:

Jag röstar emot videosajt och för videoproduktion!

count on me!

Hittar vi någon eldsjälv bland alla dessa videoproduktion/redigeringsfolk?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-09 15:39

du kan ju alltid höra med folk från fcpugen, se om de vill vara med, bygga in deras del i denna. Fast de kanske vill hålla deras del för sig själva med egen medlemslista.

Skön mix av Musik & Mac folk här. Video kanske är den "gyllene mellanvägen" som förenar oss?

1
Bevaka tråden