Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över domän?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har idag en domän på Loopia som jag registrerade i början av januari detta år. Inom en förhoppningsvis snar framtid så ska jag införskaffa mig ett webbhotell på Dreamhost, och ska då föra över min domän till dem. Hur gör man det?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-05-09 15:12

Är det inte lättast att höra med loopia? Jag är inte säker men troligtvis kan du ha kvar domännamnet hos loopia och ha webutrymmet hos dreamhost.

Kanske det. Är inte hemma på sånt här.

Jag kollade precis lite på Dramhosts sida och fann den här texten:

Citat:

I already own a domain, I want to host it AND transfer the registration for free!
(Please change your nameservers (to ns1.dreamhost.com, etc...) before the transfer.
Domains must be unlocked and not created in the last 60 days to transfer.)

Var/hur ändrar man namnserver?

Vad är det förresten för skillnad på det där som jag skrev i inlägget ovan och det här?

Citat:

I already own a domain, I just want to host it with you (you can still register a free domain later)!

Skillnaden ligger i vem som ska hantera din domän. Var vill du ställa in DNS-inställningarna, hos Loopia eller Dreamhost?

Det verkar som om din hemsida kommer fungera lika bra oavsett vem som hanterar DNS:erna.

Så jag kan alltså låte domänen ligga kvar på Loopia, använda den på Dreamhost och få en extra, gratis domän av Dreamhost? Det skulle ju vara jättebra om det var så!

Ursprungligen av ztaafen:

Så jag kan alltså låte domänen ligga kvar på Loopia, använda den på Dreamhost och få en extra, gratis domän av Dreamhost? Det skulle ju vara jättebra om det var så!

Så tolkar jag det - ja!

1
Bevaka tråden