Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson lanserade P1, S500, T650 och T250 i dag!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-05-08 23:42

Den nya P1 som ersätter P990i är nu officiell!

Inmatning sker med tangentbordet som liksom M600 är utrustat med två bokstäver på varje knapp. Man trycker på kanten av knappen för att få fram rätt bokstav. Det är ett bra sätt att få in många bokstäver på en liten yta och fungerade rätt bra i M600. För inmatning kan man även använda skärmen eftersom den är tryckkänslig. Det finns teckenigenkänning och för den använder man den medföljande lilla pennan.

Skärmen är på 2,6 tum av TFT-typ och antireflektorisk så att den ska vara enklare att läsa från även ute i solljus. Sony Ericsson nämner själva förutom kontorsområden att tv strömmande via mobilnätet är ett lämpligt användningsområde för skärmen.

Kameran i telefonen är på 3,2 megapixel och har autofokus, men ingen riktig blixt som på K800 och K810. Här finns istället en vanlig blixtlampa med fast ljussken. Bilderna kan man lagra på det medföljande minneskortet som rymmer 512 MB. Där kan man även lagra musik, för givetvis finns musikspelare och P1 stödjer stereobluetooth (A2DP) så man kan lyssna i trådlösa hörlurar. WLAN och 3G finns givetvis det med.

Av de andra mobilerna som lanserades idag är min favorit so far är nog S500 som jag gillade designen på:

Saxat från Mobil.se

S500
S500 är en skjutbar 2G-telefon. Den är också tunn, tjockleken är bara 13 millimeter. Förutom designen av telefonens yttre har Sony Ericsson lagt extra kraft på att skapa teman som förändras beroende på årstid, veckodag eller tid på dygnet. För att förstärka intrycken ytterligare har telefonen särkskilda ljuseffekter och lysande knappar. S500 är försedd med en 2-megapixelkamera och har också den en förinstallerad blogg-applikation.

S500 har också plats för Memory Stick Micro-kort där musik och annat kan lagras. Med telefonen följer också Sony Ericsson Disc-to-phone-program med vars hjälp man kan föra över musik via datorn till telefonen. S500 ska börja säljas under andra kvartalet i färgerna Mysteroius Green och Spring Yellow. Enligt Martina Johansson på Sony Ericsson kommer priset att vara jämförbart med priset på K550 då den släpptes.

T650

Sony Ericsson T650 är den mest anvancerade av de tre modellerna. Det är en tunn 3G-mobil som är utrustad med en 3,2-megapixelkamera. Bilder som man tar med kameran kan man skicka direkt till en blogg med hjälp av den blogg-funktion som finns förinstallerad i telefonen.

Skärmen är 1,9 tum stor och uppges av Sony Ericsson vara tillverkad i ett mineralglas som ska vara repfritt och göra bilden ovanligt tydlig. Den ska också ha en extra stor betraktningsvinkel, hela 170 grader. Skärmen har upplösningen 240x320 bildpunkter och kan visa 262 000 färger.

T650 är försedd med bluetooth som har stöd för bluetooth-profilen A2DP, man kan alltså lyssna på musik trådlöst med stereo-ljud. Musik kan man lagra på ett minneskort av typen Memory Stick Micro.

Mobilen är bara 12,5 millimeter tjock, längd och bredd är 104 respektive 76 millimeter. Vikten är 96 gram.

T650 ska säljas i två färger, Growing Green och Midnight Blue. Den ska att börja säljas under tredje kvartalet. På Sony Ericsson vill man inte uppge något exakt pris fö T650, men Martina Johansson säger till Mobil att den kommer att ha ett pris på samma nivå som K800 då den var ny, det vill säga någonstans mellan 4500 och 5000 kronor.

T250

dag lanserade också Sony Ericsson T250. Det är en enklare 2G-mobil som dock ska ha ett utseende som ska ge ”premium-känsla”. Den är utrustad med kamera och har inbyggd fm-radio. Priset uppges hamna en bit under 2000 kronor då den kommer ut i butikerna under tredje kvartalet.

Läs mer om dem på min mobilblogg MobileGathering H Ä R - samt givetvis på SonyEricssons hemsida där de redan finns ute!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-09 09:10

Man får ju säga att det ser väldigt lovande ut. Å andra sidan kan jag tycka att det borde ha varit 3G mobiler hela bunten.

P1:an såg ju faktiskt riktigt najs ut! Jag hyser ett hat mot dess föregångare, då jag tycker de har sett för klumpiga ut, men nu börjar det likna något.

1
Bevaka tråden