Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Topplista April07: Detta Googlar folk för att hitta 99.se

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur hittar folk till 99.se egentligen? Svaret är i många fall: Google

Vi har en bra bit över 50% av våra nya besökare från Google vilket knappast förvånar någon. Men vad söker folk på för att hitta hit egentligen? På tio-i-topp hittar vi 99mac, 99.se och 99musik bland sökorden men också lite ovanligare kombinationer som "logan string melody demo" och "akai mpc 1000 midi cc". Måste vara 99musik gänget va?

Vi har sparat ner hela topplistan över dom 25 mest sökta sökorden från Google bland våra besökare nedan. Tabellen "P/Visit" visar hur många sidor dom besökte efter att dom hittat hit. Ju högre siffra - desto mer intresserade blev besökarna av vår sajt!

Kommentera - något ord som förvånar?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-05-09 08:33

9 av 25 är träffar som har med 99musik att göra (om man inte räknar 99.se).
Med andra ord är 99musik den största publikdragaren!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-09 08:36

hur tusan kan gävle komma med på 22 plats? borde man iinte komma till deras hemsida då?

Motsvarande siffror för December 2006 (endast 99mac)

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-05-09 08:54

Väldigt konstiga grejjer en del av dem...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-05-09 14:06

Hur f*n kan det vara 153 personer som söker på "ctrl alt ubuntu snabel" ???

Ursprungligen av Bjarte:

Hur f*n kan det vara 153 personer som söker på "ctrl alt ubuntu snabel" ???

Konstigare är väl ändå att 99.se hamnar redan på fjärde plats om man gör den sökningen.

Jag har sökt på Gestetner ett par gånger (plats 18) - men inte 146 ggr - då jag vet att i samband med detta i Sverige inte alltför vanliga märke beskrevs hur man bryter om pdf-dokument.

Tråden heter http://www.99.se/grafisk-produktion/213941-utskrift-90-sidig-bok-a5-pa-gestetner-skrivare.html men NÄR MAN SÖKER PÅ "GESTETNER" KOMMER INTE DENNA TRÅD UPP! Mäkta irriterande. Till slut har jag hittat tråden när jag kommer på att programmet jag sökte hette Cheap Impostor.

Tror att det är 99.se:s egen sökmotor (som fortfarande funkar skrämmande dåligt) är boven bakom de konstiga resultaten i listan ovan.

Trist problem - bara att indexera om databasen. Tar nog ett dygn med tanke på alla inlägg här.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-09 21:16

En del av de mer exotiska sökningarna skulle kunna vara "färdiga" sökningar som länkats från tex någon välläst blogg. Annars verkar de väldigt otroliga...

1
Bevaka tråden