Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nikeplus.com lagrar inte kalorier

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vikten är inställd på iPoden och den visar kalorier efter varje löprunda. Problemet är dock att kaloriförbrukningen inte förs över till webbgränssnittet (Nikeplus.com) tillsammans med löprundorna. Det står kort och gått n/a. Någon som upplever samma sak eller som vet vad som är galet?

/M

Jag har precis samma problem som du... den enda lösningen jag har hittat är att byta språk på ipoden till engelska innan man springer då får man med kalorierna.
Men det känns som en väldigt b-lösning men har sökt ihjäl mig efter en riktig fix!

Någon som har en?

//Evoleus

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-05-10 16:16

Hm... Har samma problem, sunkigt fel det där med att kalorierna inte funkar på Svenska, men det är ju inte så knepigt att köra på Engelska å andra sidan.

Håller tummarna för uppdatering snart...

Tydligen så ändrar den språket lite väl mycket när man anger svenska som språk. XML-filen som hanterar all data kring ens löptur döper nämligen om calories till kalorier och när det sedan skickas upp till nikeplus förstår dom ju givetvis inte vad kalorier betyder eftersom dom letar efter en tag som heter calories.

Hoppas verkligen på en uppdatering av detta snart.

1
Bevaka tråden