Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Licenser för Native Instruments produkter, hur fungerar det?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har mjukvara från Native Instruments (borde vara många)? Det står på deras hemsida att en köpt licens gäller för produkten på tre installerade datorer. Antar att det måste vara tre datorer som finns i ens egen ägo och inte tre datorer hos tre personer.

Men hur fungerar det? Är det något fysiskt? Eller jag har för mig att jag hört att det genereras en licens från något hårdvaru-id i datorn, som man får ladda ner från deras server. Eller någon som vet??? Är det enkelt att byta dator och skaffa ny licens till den?

Jag bor på två ställen och har en dator både där och här. Känns ju bra om jag får installera produkterna smärtfritt på båda ställena. Men hur fungerar det om jag är ute på resa och använder min laptop, bryter jag mot licensen om någon använder min dator i studion hemma under tiden, eller är det lite skitesamma?

Allt står här, http://www.native-instruments.com/index.php?id=scfaq_us

Gå till frågan, Do I need a new Activation if I change my computer’s components?

Där hittar du dina svar och dina andra svar finns i följande frågorna direkt efter den.

Ja ser man på, det mesta står där. Tackar för det, var väl lite för stressad för att hitta svaren, dessutom är det så kul att posta på 99, man får ju alla svar där.

Men då får jag enligt licensen inte använda produkten samtidigt på två datorer alltså... Trist men det är väl så det är. Fast det är väl inget som dom egentligen kan kolla, för inte kan dom kräva realtidskoll via internet när man startar programet?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-05-08 18:16

Helt rätt Pellesnusk. De antar att du inte kan köra det på flera datorer samtidigt då det är tänkt för att du ska kunna ha det på både bärbar och stationär t.ex.

Fungerar bra i praktiken också kan jag bara intyga! Och de kollar ej något live heller så det bör ej vara en begränsning för dig.

1
Bevaka tråden