Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådar försvinner och återkommer

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-05-08 00:51

Försökte precis uppdatera följande tråd vilket resulterar i en blank sida:

http://www.99.se/ovrig-mjukvara/215661-sonalksis-skriver-om-piratad-mjukvara.html#post1273149

Jag har följt den under hela kvällen men nu så händer inget. Oavsett väg in dvs länkändring, borttagning av bokmärket, direktklick på tråden i listan, sista inlägg så blir resultatet detsamma. Har hänt förra veckan också ett par gånger fast för andra trådar. Har dessutom klickat runt på ett par andra trådar och de kommer upp normalt.

Med blank sida menar jag då helt blank och tom. Inte ett tecken så långt ögat når

What gives?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-08 02:37

Det är en gammal bugg, som av nån anledning kom tillbaka efter senaste uppdateringen.. Hoppas björnen&belak kan kolla upp den snart.

Dom där vita sidorna är någon slags "overload" för PHP som vi inte lyckats fixa. Det uppstår exempelvis om man väljer "visa 100 inlägg per sida" i diskussionstrådarna, men inte om man kör 20 eller 30.

Jag skulle behöva köra en uppdatering av PHP och vår PHP-cache på alla noderna snart för att se om det fixar problemet.

Sjukt irriterande är det iallafall!

Ursprungligen av Björnström:

Dom där vita sidorna är någon slags "overload" för PHP som vi inte lyckats fixa. Det uppstår exempelvis om man väljer "visa 100 inlägg per sida" i diskussionstrådarna, men inte om man kör 20 eller 30.

Det finns en gräns i Apache för hur länge en tråd får jobba, som är till för att inte servern ska fastna i oändliga loopar osv. Jag kan tänka mig att servern slår i den med 100 inlägg per sidam och utan felmeddelanden ser man ingenting...

Ursprungligen av false messiah:

Det finns en gräns i Apache för hur länge en tråd får jobba, som är till för att inte servern ska fastna i oändliga loopar osv. Jag kan tänka mig att servern slår i den med 100 inlägg per sidam och utan felmeddelanden ser man ingenting...

Jag tror faktiskt inte att det är Apache (men jag kan ha fel) för felet uppstod i samband med uppgradering av PHP till 5.2.0. Jag ska återuppgradera PHP igen för att se om felet försvinner.

Ursprungligen av Björnström:

Jag tror faktiskt inte att det är Apache (men jag kan ha fel) för felet uppstod i samband med uppgradering av PHP till 5.2.0. Jag ska återuppgradera PHP igen för att se om felet försvinner.

Okej, jag vet inte om det är PHP eller Apache som sitter på timern, men jag vet iallafall att nånstans sitter det någon slags räknare som sätter stopp om det håller på för länge och beräknas. Och om det funkar med 30 inlägg per sida men inte 100 så låter det som något sånt kan vara inblandat, tillsammans med något som funkar annorlunda i 5.2.0 jämfört med 5.vadninukördeförut.

Här fanns det information: set_time_limit. Det är tydligen PHP.

Ursprungligen av false messiah:

Okej, jag vet inte om det är PHP eller Apache som sitter på timern, men jag vet iallafall att nånstans sitter det någon slags räknare som sätter stopp om det håller på för länge och beräknas. Och om det funkar med 30 inlägg per sida men inte 100 så låter det som något sånt kan vara inblandat, tillsammans med något som funkar annorlunda i 5.2.0 jämfört med 5.vadninukördeförut.

Här fanns det information: set_time_limit. Det är tydligen PHP.

Felet är löst efter uppdatering till PHP 5.2.2 och kraftigt ökad tilldelning av RAM till PHP-processerna. Vi har 3GB per server och frågan är om det räcker i fortsättningen.

Det finns en ny PHP och en ny APC cache att ladda ner nu. Jag har bett min kollega kompilera den nya APC cachen och jag borde få den framåt kvällen.

  • Medlem
  • 2007-05-08 17:17

Hehe, jag kör just 100 inlägg per sida Har aldrig märkt felet förut. Det var nu den senaste veckan som det hänt en eller ett par gånger.

Tackar för infon och håller tummarna för att uppdateringen fixar det.

Jag har uppdaterat PHP till senaste version alldeles nyss. Ingen skillnad.

1
Bevaka tråden