Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac blir segare med tiden

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallöj.

Har ägt min iMac 20" i snart ett år och kan inte va mer nöjd med OS X och burken. Den börjar dock bli ganska seg jämfört med vad den varit...och eftersom jag är helt nybörjare på Mac vet jag inte riktigt vilka åtgärder som krävs. Jag har 1 gig minne installerat och 90 gig ledigt på disken. Kan inte påstå att jag har allt för mycket installerat heller...

Har ni några bra tips?

Är den lika seg efter en omstart? Kör du många program samtidigt skulle jag säga att en uppgradering till 2GB RAM gör stor skillnad.

Den är seg vid uppstart och när den ska ladda sidor i Safari. Sen kan det kännas som en evighet att starta upp och stänga en del program... Jag kör som oftast iTunes, Safari, Adium och nåt mer program samtidigt. Mer sällan något fotoredigeringsprogram.
Menar du att jag ska starta om den när jag använt den ett tag?

När datorn känns seg - öppna aktivitetskontrollen som finns i program -> verktygsprogram.

Titta under "systemminne" och kolla på den där cirkeln. Ju mer grönt - desto mer ledigt minne. Sen finns en liten text: Sidor in/ut. Om du har tillräckligt med minne ska "sidor ut" vara noll. Så är det inte på min bärbara tyvärr (som du ser nedan).

På våra servrar har vi 3GB RAM och där är sidor=0 alltid.

Ursprungligen av Rollins69:

Menar du att jag ska starta om den när jag använt den ett tag?

Gud, nej. Det är ju inte direkt windows nt4 du kör