Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World Travel Adapter Kit

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-07 01:18

Jag tänkte köpa en MacBook i Hong Kong snart. t'nkte då att jag skulle köpa till ett world travel adapter kit, så jag kan köra den här hemma enkelt.

men. det står så här om den produkten på apple.com:
Compatible with iBook, PowerBook G4, MacBook Pro, iPod USB Power Adapter, and iPod FireWire Power Adapter. (Supports all iPods with Dock Connector. Does not support iPod shuffle.)

är inte det konstigt, funkar den inte med macbook?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-08 11:14

ingen som vet?

Du behöver ingen speciell adapter. Bara att stoppa in en vanlig apparatsladd ("Europakabel", "bergsprängarsladd") i adaptern.

Se post #24 m.fl. i den här tråden: http://www.99.se/ibook-macbook/106114-koepa-mb-i-hong-kong.htm

Tror för övrigt att du inte kommer behöva köpa något extra hur som helst.
Jag köpte en kamera i Hongkong förra sommaren och då ingick den sladd vi använder här hemma. Den typen av sladdar funkar nämligen i Hongkong, så jag skulle tro att du får med den till en MB där. (men det är som sagt bara en gissning)

Sen tror jag absolut det paketet funkar till MB, tror bara inte de har uppdaterat infon efter att MB släpptes.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-09 16:34

Annars säljer Humac en svensk adapter till Apples nätdelar (eller ipod/USB-laddare) för runt en hundring. Ser ut precis som den officiella, kanske t o m är officiell.
Mycket bra om man har köpt utrustning utomlands och kommer hem på besök.

1
Bevaka tråden