Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa extra antenn till elgato eyetv hybrid

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skullle vilja köra både analoga signaler och marksänd digital samtidigt, i en elgato reklam så har killen anslutit den analoga kabeln som vanligt och en extra antenn i det lilla jacket på sidan av dosan. Var kan man köpa en sådan antenn?

  • Medlem
  • 2007-05-03 22:26

Det skulle kunna vara en EyeTV Diversity som används.

Det är inte samma produkt.

Hm, vad är skillnaden mellan EyeTV diversity och EyeTV hybrid förutom den extra antennen?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-05-04 09:35

Diversity modellen enbart digital.
Däremot har den två kanaler (därav två antenner?), så du kan titta på en kanal och spela in en annan. Vidare kan kanalerna "samanfogas" så att man får en starkare mottagning.

Hybrid modellen har däremot stöd för både analoga och digitala sändningar.

Har själv en Diversity som fungerar bra ,så länge man har fritt synfält till TV-masten i horisonten..

Ok! Men min hybrid har en "picture in picture" funktion, altså måste man kunna ansluta två signalvägar, därför måste jag någonstans kunna köpa en extra antenn som passar i det lilla sidojacket. Vet någon var jag kan göra det?

Ursprungligen av ErikP120:

Ok! Men min hybrid har en "picture in picture" funktion, altså måste man kunna ansluta två signalvägar, därför måste jag någonstans kunna köpa en extra antenn som passar i det lilla sidojacket. Vet någon var jag kan göra det?

Med PIP-funktionen kan man samtidigt se på två olika digitala kanaler ur samma mux. Det fungerar alltså bra också med EyeTV Hybrid. Om du vill se två kanaler ur olika multiplex, så krävs en digitalbox med två mottagare. För att utnyttja PIP-funktionen i EyeTV, så måste du öppna ett andra fönster. Det gör du genom att välja crtl+äpple+O.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-05 12:00

Du kan koppla in en videosignal (s-vhs eller composite) i det lilla sidohålet, med den sladdhärva som följde med när du köpte din Elgato Hybrid. Men du kan inte koppla in en antennsignal där. Det finns bara EN tv-mottagare i din Hybrid.

Om du vill ha en till tv-kanal i PiP-rutan, så får du nog ha en digitalbox el dyl, som matar en videosignal till sidojacket.

Jag har själv en Elgato EyeTV Hybrid, mycket nöjd med mottagningen ifrån marknätet. ComHEM kabel-tv analogt ger mycket sämre bild i mitt hus. Har inte testat videoingången alls.

samma här, analoga signalen är lite grynig! tack för svaret.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-07 13:53

Intressant. Vad betyder "samma multiplex"? Är det att flera kanaler sänds på samma frekvens?
Och isåfall, är det några svenska kanaler som sänder så? Jag trodde allt gick på olika frekvenser.

Jag har tyvärr inte med Hybriden just nu, så jag kan inte testa.

Ursprungligen av alamode:

Intressant. Vad betyder "samma multiplex"? Är det att flera kanaler sänds på samma frekvens?
Och isåfall, är det några svenska kanaler som sänder så? Jag trodde allt gick på olika frekvenser.

Jag har tyvärr inte med Hybriden just nu, så jag kan inte testa.

Ja, inom en mux sänds kanalerna på samma frekvens. Då talar man ofta om ett multiplex. Det är med andra ord ett knippe med kanaler. Mer om det kan du läsa på Wikipedia: Marknät och Multiplex.

Har själv en Hybrid och använder alltid nu och då PIP-funktionen. Fungerar som sagt med kanaler på samma frekvens.

1
Bevaka tråden