Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Små osammanhängande buggar (i sammanhang med firefox)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-06 11:15

Jag vet inte om det går att dra någon generell slutsats av problemen jag har men det känns som att något är galet. Köpte min macbook i julas (min första mac) och den har gått som på räls tills för någon månad sedan.

Men nu har firefox börjat krascha ganska ofta, eller så hänger det sig och kraschar efter en stund. Även vlc kraschar sporadiskt och hela datorn blir oerhört seg. Ibland hänger sig hela datorn och jag får hålla in on/off-knappen för att kunna starta om den.

Det är ju sånt här man skulle slippa med mac!

Jag tror mig se ett sammanhang med firefox och de här problemen iaf, har börjat använda safari och problemen har väl nästan slutat. Dock föredrar jag verkligen firefox och undrar om det är något jag kan göra?

  • Medlem
  • 2007-05-06 11:57
Ursprungligen av baller:

Jag vet inte om det går att dra någon generell slutsats av problemen jag har men det känns som att något är galet. Köpte min macbook i julas (min första mac) och den har gått som på räls tills för någon månad sedan.

Men nu har firefox börjat krascha ganska ofta, eller så hänger det sig och kraschar efter en stund. Även vlc kraschar sporadiskt och hela datorn blir oerhört seg. Ibland hänger sig hela datorn och jag får hålla in on/off-knappen för att kunna starta om den.

Det är ju sånt här man skulle slippa med mac!

Jag tror mig se ett sammanhang med firefox och de här problemen iaf, har börjat använda safari och problemen har väl nästan slutat. Dock föredrar jag verkligen firefox och undrar om det är något jag kan göra?

Jag har väl ingen direkt lösning på problemet, men kan till viss del stämma in i problemformuleringen. Jag har studsat fram & tillbaka mellan PC & Mac ett gäng gånger (men slutligen landat i OS X som jag saknar alldeles för mycket när jag inte sitter vid det) & kört mac de senaste tre åren. FF är en läsare jag saknar. Dels känns browsern inte särskilt 'macig', dels har jag också haft otaliga problem med att browsern har en tendens att hänga sig/krasha/ställa till otyg - allt medan safari rullar på utan probs.

Jag vill minnas att jag läste någonstans att FF-folket kommer lägga lite tid & kraft på att fixa en riktigt portning av browsern till 3:an släpps - hoppas jag minns rätt & att det stämmer.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-06 12:28

Det stämmer! FireFox 3 ska bli Macigare och mera anpassat för Mac, dvs inte bara portat.

EDIT: Att MacBooken är seg kanske kan åtgärdas med Onyx? Möjligen har du för lite plats på hårddisken kvar, kolla även detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-06 18:00

Hmm man får väl harva på med safari ett tag till då.

När kommer firefox 3?

konstiga krascher kan tyda på minnesfel, i värsta fall andra hårdvarufel..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-07 13:49
Ursprungligen av Emanuel L:

konstiga krascher kan tyda på minnesfel, i värsta fall andra hårdvarufel..

Finns det nåt sätt att ta reda på det själv?

Har du tillägget "CostomizeGoogle" installerat?
Min Firefox crashade ofta med den installerad och aktiverad
Det blev lite bättre när jag inaktiverade den men inte helt bra förrän jag avinstallerade den

Tyvärr verkar vlc krscha en hel del - jag väntar på ny version!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-07 13:50
Ursprungligen av macwitty:

Har du tillägget "CostomizeGoogle" installerat?
Min Firefox crashade ofta med den installerad och aktiverad
Det blev lite bättre när jag inaktiverade den men inte helt bra förrän jag avinstallerade den

Tyvärr verkar vlc krscha en hel del - jag väntar på ny version!

Hmm jag har en googlesökruta uppe till höger, har inte installerat den själv dock. Är det den du menar?

1
Bevaka tråden