Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

fetcha feeds till sajt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan. arbetar på flera projekt och på mitt företags hemsida skulle jag vilja fånga upp feeds från 2-3 olika bloggar jag skriver för. Går detta att lösa klientbaserat eller är det serverbaserat som gäller?

Något förslag på ett .php-script kanske? tack.

hittade nästan vad jag sökte. Det jag skulle vilja göra i wordpress är möjligheten att fetcha infon och skriva ut det i ett inlägg... hänger ni med?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-07 13:49
Ursprungligen av northernlight:

hittade nästan vad jag sökte. Det jag skulle vilja göra i wordpress är möjligheten att fetcha infon och skriva ut det i ett inlägg... hänger ni med?

hej!

jag kör följande kod i wordpress för att läsa in en feed och visa en lista med länkar till senaste 5 postningar:

<?php
$rss = fetch_rss('http://path.to/feed.rss');

if ( isset($rss->items) && 0 != count($rss->items) ) {
$rss->items = array_slice($rss->items, 0, 5); //visar fem senaste poster
foreach ($rss->items as $item ) {
?>
<a href="<?php echo $item['link']; ?>"><?php echo $item['title']; ?></a>
<?php
}
}
?>

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-06-16 23:24
Ursprungligen av inkinen:

Jag kör följande kod i wordpress för att läsa in en feed och visa en lista med länkar till senaste 5 postningar:

Om du kör WP 2.2, eller kör med K2, så finns det widgets som gör precis det.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2007-05-25 22:20

Hur gör man för att lösa detta på en sajt som inte går via Wordpress, i en vanlig php-sida som man skapar i t.ex. Dreamweaver?

  • Oregistrerad
  • 2007-07-15 01:57

enklast är att du tar hem en funktion för att läsa RSS. Alternativt., om du använder PHP5 går det lösa enklare då PHP5 stödjer XML direkt.

Jag använder en funktion på en av mina sidor som hämtar en RSS feed -> http://www.euro-frag.com/

funktionen heter MagpieRSS

1
Bevaka tråden