Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

www.penseldrag.net

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-06 22:16

Ge gärna feedback och förslag på förbättringar för min hustrus hemsida: www.penseldrag.net

Nja jag tycker nog att det är lite jobbigt att menyn finns alltid längst nere på sidan. Man känner sig lite vilsen innan man förstå att det är så. Jag skulle nog föreslå att ha två frame i stället antingen brevid varann eller över varran. Den ena kan sen innehåller menyerna så att man alltid ha direkt tillgång till dem.
Sen hade jag anpassad höjden av de två bilderna på första sidan. Det ser snyggare ut om de ha samma höjd.
Det är bara förslag sen kan du jo göra hur du vill....
/David

Fina bilder!
Håller med om menyerna - kanske till och med vara så tråkig att ha dem på en rad högst upp och längst ner på sidorna i lite grad

Sedan tyckte jag att texten, tex på Inbjudningskort, var ganska svårläst. Kanske det skulle underlätta att gå ner lite i grad och göra smalare spalt. Detta gäller även pris - som kändes väl.

Jag förstår att man vill skydda bilderna men "Bildexempel" men när den texten var helvit så lyser det mer än bilden. Har ni funderat på "vattenstämpel" som sticker mindre i ögonen?
Det finns många "tutorials" - en finns här http://www.olivedal.com/tutorials/Vattenstampel/index.htm

Med tanke på att det ska säljas så kanske en länk till beställning efter varje "Prisexempel" på sidorna.

Kanske även en tydligare markering av vad som är länkar - den tunna underlinjen syns inte alltid

Länka även e-postadressen! Eftersom den finns utskriven blir det inte mer spam men det underlättar för hugade spekulanter

Om jag ska fortsätta så skulle jag rekommendera en justering av texten "Villkor & Kontakt"
Den är ganska defensiv.
T ex "Då jag endast har ett mindre lager upptryckta kort och endast av dem som visas på sidan "Haikukort mm" måste ofta dina kort tryckas upp innan de kan levereras."

Varför inte något i stil med - Korten tillverkas just för dig och det innebär ca 14 dagars leveranstid. Några kort, de som finns på "Haikukort mm", finns för snabbare leverans

Nja, det blev inte riktigt bra men det jag ville visa var mest att vända det hela.

Bli inte nerslagen! Men du bad om kommentarer ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-07 08:56

Tackar för kommentarer så här långt. Alltid nyttigt att låta någon annan se och komma med förslag då man själv lätt blir lite hemmablind.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-14 14:22

Det första jag störde mig på var loggan. Jag läste Pense-drag.. L:et försvann.

Jag skulle tona ner färger/layout på sajten och göra så enkelt utformat som möjligt. Vitt bakgrund och svart text.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-15 17:36

Uppdaterat

Hej igen!

Sidan är nu ganska rejält omgjord och hemsidesadressen kommer successivt gå över till att vara www.kortokuvert.se istället.

Jag är inte alltid så smart men det är en fördel när man jobbar med webbsidor ...

När jag kommer till första sidan blir jag förvirrad – var ska jag börja? Jo, jag vet att det är bra att ge folk en chans att välja själva samtidigt som många förstagångsbesökare gärna vill ha hjälp med var de ska börja för att få ut mest.

Om man inte får annan hjälp har jag för mig att man klickar på klockan 12 och Layout och handtextning är kanske inte den sidan som ger en förstagångsbesökare den tydligaste känslan

E-postlänken – den blå understrecken är inte s snygg mot övriga färger. Kanske istället använda samma gröna färg som i företagsnamnet – undan undertryckning och sedan denna färg som ”hover” (när man rör pekaren över den)

Jag tycker även att man kan ta bort understrecket på länkarna på övriga sidor eftersom de redan har så avvikande färg. Dessutom är det inte konsekvent – vissa har orange understreck medan andra är blå Eller är det skillnad på aktiva och besökta? Känns i så fall mer rörigt än till hjälp.

Jag kan rekommendera en genomgång till av länkorden en gång till så att innehållsorden lyfts fram.
T ex på Layout och handtextning står det:

Om du har beställt inbjudningskort till ditt bröllop här går det ...
Kunde ändras till:
Om du har beställt inbjudningskort till ditt bröllop går det

Se prisexempel här.
Kunde ändras till
, se prisexempel.

Nej, jag vill inte ha understrecken – de är för att markera länken. Jo, jag vet att jag skrev om tydligare länkar förra gången men den avvikande färgen är tillräcklig

Snyggt och effektivt med huvud- och fotmenyer. Hjälper mycket, speciellt som sidorna är långa.

Har inte läst alla texter men det känns som det blivit mer studs i dem – ett rakare och direktare tilltal.

Återförsäljare. Bra sida! Men typsnitt/vikt och färg på försäljningsställena ger mig en lätt rysning (den enda på webbplatsen) – dey känns klumpigt och fult. Har de inte egna logotyper som man skulle kunna få använda för att lyfta fram dem? Nej det är inte renommé snyltning … men fungerar lika effektivt!

Som helhet har den lyft mycket sedan sist. Grattis!

1
Bevaka tråden