Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor om iWeb

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-06 18:01

Tjena!

Jag håller på att jobba lite med en hemsida på Iweb nu, och går samtidigt igenom guiden "komma igång-iweb" Det har dock uppkommit lite frågor under min väg.

1. Kan jag lägga in så att en mp3-låt spelas i bakgruden hela tiden? Så att den börjar om automatiskt när den avslutar? Alltså man ska inte själv behöva trycka på någon "play"-knapp eller så, utan låten körs automatiskt när man går in på just den sidan

2. Finns det någon funktion i iweb som gör att när man för muspekaren över en bild så ändras den. Tänk att alla bilder är svartvita, men när du för muspekaren över, så lyser just den bildern upp i färger.

Tack på förhand / Erik

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-08 17:30

Kom igen, ingen som har en aning?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-08 18:12

iWeb har inte så mycket roliga funktioner, tyvärr. Du får fixa det på egen hand i så fall.

Med risk för att låta som stans största gnällunge så avråder jag dig från nummer 1. Skulle jag besökt din hemsida så hade jag stängt rutan med en gång, iom att jag 99% utav tiden jag surfar lyssnar på musik eller tittar på film.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-08 19:37

Skulle rekommendera för nummer 1) Flash och 2) JavaScript

Vad gäller ettan fanns under browserkrigen en ostandaliserad tag som gjorde just detta :p. Minns inte om det var i Netscape- eller IE-lägret. Fy fan vad jobbigt det var.

2'an går att ordna med ren css, men inte i iWeb. (om man inte gör det manuellt vill säga)

1
Bevaka tråden