Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se har pagerank 5 igen och det ger resultat

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google har återigen satt pagerank 5 på 99mac efter att vi bytte domän från 99mac.se till 99.se/mac/ och det gör en enorm skillnad.

Det är nästan skrämmande hur beroende ett forum som vårt är av indexering och pagerank. Skillnaden i antalet "direktbesökare" som sparat oss i bokmärken har inte förändrats speciellt mycket senaste året. Cirka 45.000 besök kommer den vägen månad-efter-månad med något ökande trend.

Däremot är sökmotortrafiken helt beroende av Google och har verkligen varierat. Februari 2007 var en ytterst mörk månad då vi blev om-indexerade och i princip inte fick någon trafik. Nu har det vänt och vi är återigen på väg mot December 2006 som var en enormt bra månad med över 200.000 besök på sajten.

Indexeringen av 99.se satte verkligen fart i April och vi har nu rätt många indexerade sidor (se bild).

Google har hittat 99.se

Google indexering av 99.se

Jag räknar med några grymma månader i slutet av 2007!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-03 14:54

Jag får inte titta på bilderna.

Precis samma för www.riktigtkaffe.se

Gick ner från PR4 till PR3 när jag bytte från phpBB till vB och nu har den gamla rankingen kommit tillbaka. Råkade dock radera all statistik förra veckan men ungefärliga siffor har man ju i minnet.

Jag får inte heller se bilderna!

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-10-13 23:29

5 månader senare: man kan fortfarande inte se bilderna.

1
Bevaka tråden