Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP som stationär dator.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag använder min bärbara MBP 17" Core 2 Duo mestadels
som stationär dator, men kör både på batteri och med kontakten i.
Efter drygt en månad bara har batteri-hälsan gått ner till 97%, så jag
undrar om jag bör ta ut batteriet helt och köra med kontakten i när jag
sitter hemma? Men är det ok för batteriet att ligga oavnändt?
Visserligen lär det användas någon gång i veckan.
Och kommer det inte in damm och liknande där batteriet skulle suttit?

  • Medlem
  • 2007-05-05 17:56

Eller så använder du batteriet som det är tänkt och köper ett nytt när det är helt slut. Såhär skriver apple på http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

Standard Maintenance

For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time. An ideal use would be a commuter who uses her MacBook Pro on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing. If on the other hand, you use a desktop computer at work, and save a notebook for infrequent travel, Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month.

Ursprungligen av jxvf:

Eller så använder du batteriet som det är tänkt och köper ett nytt när det är helt slut.

Precis så resonerar jag. När jag köpte min första bärbara var jag jättenojig över batteriet och att "sköta om" det. På bärbara jag haft efter den har jag bara använt datorn precis som jag vill och det har inte gett nån märkbar försämring. Däremot är det klarta skönare att inte bekymra sig.

1
Bevaka tråden