Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låg batterihälsa

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I iStat visar det sig att jag endast har 65% i batterihälsa efter 85 cycles. Enligt systeminformation har jag en maxkapacitet på 3308 mAh, vilket verkar vara förhållandevis lite efter att jag googlat lite. Vad krävs egentligen för att man ska ha möjlighet att få batteriet utbytt?

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-05-04 23:13

Min visar 88% efter 154 cykler. Jag har haft min Macbook sedan september. Är din nyare? /Noobi

Min är sen slutet av juni förra året.

Ursprungligen av stefan!:

I iStat visar det sig att jag endast har 65% i batterihälsa efter 85 cycles. Enligt systeminformation har jag en maxkapacitet på 3308 mAh, vilket verkar vara förhållandevis lite efter att jag googlat lite. Vad krävs egentligen för att man ska ha möjlighet att få batteriet utbytt?

Får man vara så fräck så man föreslår att du kontaktar Apple själv? Tror inte nån här på rak arm kan svara vad som krävs.

http://www.apple.com/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/

Citat:

Battery exhibits low charge capacity/runtime when using a fully charged battery with a battery cycle count (as shown in System Profiler) of less than 300.

Kan meddela att Apple gav mig ett nytt batteri när det såg ut såhär:
Full laddning (mAh): 3224
efter 95 cykler.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-06-06 02:23
Ursprungligen av stefan!:

Kan meddela att Apple gav mig ett nytt batteri när det såg ut såhär:
Full laddning (mAh): 3224
efter 95 cykler.

räckte det med att ringa till apple, eller behövde du lämna in datorn? har nämligen precis haft min macbook inne på service, och nu upptäckte jag att mitt batteri har 2675mAh på full laddning kvar efter 85cykler, vill inte lämna ifrån mig den igen

Ursprungligen av stefan!:

I iStat visar det sig att jag endast har 65% i batterihälsa efter 85 cycles. Enligt systeminformation har jag en maxkapacitet på 3308 mAh, vilket verkar vara förhållandevis lite efter att jag googlat lite. Vad krävs egentligen för att man ska ha möjlighet att få batteriet utbytt?

Pratade med Apple i måndags om just detta. Jag har 83% kapacitet kvar till batteriet på min MacBook, men dom kan inte göra något innan jag hamnar under 80% (det var kanske en groda ur hans mun?). Eftersom "garantin" är förlängd till 2 år och mac 300 cykler på dessa batterier så konstaterade vi att jag inom kort kommer ringa tillbaka och säga att jag tappat några procentenheter till av kapaciteten. Supportkillen sa att då blir det ett utbyte...
Vilken batteritid har ni på era MB? Ej BT men Airport aktivt.
Spela DVD: 2h 15 min
Endast Finder startad: 3h 15 min (ganska oanvändbar dator då:-))
Safari, Apples startsida: 2h 45 min
Safari, Expressens startsida: 2h 25 min
Koda video till H264: 1h 20 min

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-27 17:28

Ursäkta att jag drar bumpar en gammal tråd, men jag har liknande problem.

Min MacBook CD är ifrån juni förra året och har nu endast runt 60-65% kvar av batteriet. Jag får ut drygt tre-tre och en halv timmar när jag sitter med halv ljusstyrka. Det känns som datorn borde ha lite starkare batterihälsa.. Jag har 166 laddningscykler.

Ursprungligen av dayweed:

Ursäkta att jag drar bumpar en gammal tråd, men jag har liknande problem.

Min MacBook CD är ifrån juni förra året och har nu endast runt 60-65% kvar av batteriet. Jag får ut drygt tre-tre och en halv timmar när jag sitter med halv ljusstyrka. Det känns som datorn borde ha lite starkare batterihälsa.. Jag har 166 laddningscykler.

Läste du tråden? Isf har du redan sett lösningen. Bara att kontakta Apple.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-27 18:23

Ja, det gjorde jag ju. Och därav mitt svar.

Ah, då kan jag försöka mig på det då. Så det är alltså bara att ringa och kräva ett nytt batteri, eftersom jag har runt 60-65% kvar av batteriet och datorn är en månad och två, nästan tre månader gammal?

Ursprungligen av dayweed:

Så det är alltså bara att ringa och kräva ett nytt batteri, eftersom jag har runt 60-65% kvar av batteriet och datorn är en månad och två, nästan tre månader gammal?

Det är nästan så jag får för mig att du inte läst så noga på Apples sida:

Ursprungligen av Apple:

This program extends repair coverage on the battery for up to two years from the date of purchase of the computer for Intel Core Duo-based MacBook and MacBook Pro computers.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-08-27 20:51

Mitt batteri ser ut såhär: 4198 mAh (80%) och 166 Loacdycles
Min mac är 15 månader gammal. Låter normalt eller?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-27 23:06

Det kanske jag inte har, men är det nödvändigt att låta spydig?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-27 23:06

Ett år och tre månader menar jag förstås.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-29 19:09

Sådär, nu har jag också ringt Apple Support angående mitt batteri. UPS ska skicka ut ett nytt, men det blev lite problem med mitt kontonummer och så, men det ska fixas nästa vecka..

Edit: Sådärja. UPS ska komma på fredag sägs det, får hoppas att de håller vad de lovar. Problemet blir att kunna vara hemma den tiden också..

Senast redigerat 2007-08-29 21:21
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-08-30 10:54

Jag har haft min sen mars 84 charges och 100% health

1
Bevaka tråden