Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS från dator till mobil i dagsläget, vad gäller?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sökte på detta ämne och hittade en gammal tråd från 2002 där det stod att många, eller kanske till och med de flesta operatörer spärrat SMS från iallafall ICQ till mobiler. Så min undran är, går det idag att skicka SMS till mobiler från Macen, och självklart helst gratis?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-05-04 15:08

Som regel kan man väl säga att om du skickar den från din Mac till din mobil så går det på ditt egen abb och då kostar det. Om du däremot väljer någon Internet/web-baserad tjänst kan det mycket väl vara så att den är gratis.

Jag sms'ar från macen via min teliaanknutna nalle med hjälp av programmet Bluphoneelite. Då får jag iofs betala varje sms men Telia erbjuder 5000 sms för 99 kronor i månaden så det är ju inte särskilt dyrt. Jag brukar ligga på ett hundra tal bara så i mitt fall finns det verkligen headroom.
Det piffiga med Bluephoneelite är att sms'andet är lika smidigt och överskådligt som vanligt mailande. Det lirar dessutom smidigt med adressboken.

Rekomenderas varmt!

JAg använder en widget från Callwave - lite omständlig men funkar...

JJ

Du kan också skaffa MacSMS, kostar visserligen pengar, men du kan skicka grupp-sms med den (skapa grupp i adressboken och välj i widget eller program). Smidigt.

Jag använder Widgeten från Klickback. Visserligen så är det inte gratis, men 5 Klickback poäng är inte så farligt, då jag alltid verkar ha ganska mycket av dem.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-05-05 16:26
1
Bevaka tråden