Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se driftstopp Fredag 27/4 pga systemunderhåll

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi stänger ner hela sajten på Fredag 27/4 från cirka 13.00 för systemunderhåll.

Ett av målen är att fixa dessa problem med användarprofilerna som skapat så mycket irritation bland medlemmarna. Martin Belak har byggt ett specialscript som förhoppningsvis kan slå ihop profilerna en-efter-en men det kommer ta lång tid och kan innebära vissa problem eftersom vi skriver rådata in i databasen.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-04-24 17:09

Vore bra om detta även lades ut på nyheterna/förstasidan?

Damer & Herrar, Pojkar & Flickor!

Om några timmar stänger vi dörrarna för en arbetshelg med 99.se. Vi har inte bestämt huruvida vi öppnar sajten mellan arbetspassen eller tvingar ut er allihopa i solen!

Jag gissar att vi är nere till söndag kväll faktiskt men det hänger på hur bra (och dåligt) arbetet går med databasarbetet.

Min erfarenhet säger mig att antingen så fungerar allt väldigt bra och då är vi tillbaka kvickt.

Eller så fungerar det nästan och då tar det lite tid att fixa scripten innan vi är tillbaka.

Eller så fungerar det inte alls och då tvingas vi nog flytta uppdateringen framåt några dagar.

Trevlig helg!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-27 09:25

Ladda upp med Cola och snabbmat så löser det sig nog

  • Medlem
  • 2007-04-27 12:57

Hejdå, vi ses på söndag!

(eller när det nu blir)

Så vem får sista inlägget innan sajten stänger?

(lite skönt ändå att 99musik stänger, jag har saker som behöver göras. )

Inte nere än...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-27 13:34

Kanske jag.

Yes!!

Nähä!

Kl.13 engelsk tid kanske?

nä dom e nog färdiga redan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-27 14:14

...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-27 14:14

trevlig helg själv

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-27 14:14

stäng av då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-27 14:14

hur många inlägg måste man göra för att bli spammare?

Ursprungligen av Tangen:

hur många inlägg måste man göra för att bli spammare?

Jag undrar om du inte måste försöka sälja nåt samtidigt för att kvalificera dig.

Annars börjar jag misstänka att med tanke på hur seg siten är nu så försöker dom köra Belaks script utan att stänga ner.

Uppdatering Lördag kväll 20.30
Vi har jobbat Fredag och Lördag med att fixa användarprofiler - inget arbete mot version 1.1 har ännu påbörjats.

För att vara 100% säkra på att vårt jobb inte är i onödan har vi startat två trådar som ni bör läsa:

http://www.99.se/feedback/215961-hjaelp-oss-bekraefta-att-ditt-konto-aer-fixat.html

http://www.99.se/feedback/215960-trad-problem-med-felaktigt-antal-inlaegg-i-profilerna.html

Vi har fått massor av feedback och det verkar som om vi kan dela in problemen i två delar: Minst 75% av dom anmälda kontona är redan fixade. Ytterligare 10% kan vi fixa omedelbart när det anmäls.

Återstår ett gäng konton som kräver att vi bygger ett nytt script.

Så fort Belak vaknar stänger vi nog ner 99.se och tar ett beslut kring vad vi ska göra.

OBS! Om du har haft problem med ditt konto måste du radera dina 99.se cookies från din webbläsare.

Om du inte gör det kommer du troligen använda ditt gamla (numera felaktiga) användarnummer och problemen kvarstår. Logga ut ur 99.se och för säkerhets skull: radera cookies manuellt i din webbläsare innan du loggar in igen!

Vi har tyvärr sett några få exempel på folk som fått sina konton fixade till 100% men som glömmer tömma cookies och loggar in med gamla användarnumret. Deras nya inlägg får "tomma profiler" med n/a brevid inläggen.

Hey, mina inlägg är tillbaka ^^

1
Bevaka tråden