Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammalt blod flyter tyngre

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 08:08

Om ni som hanterar denna sida undrar vad det är som får oss att hänga kvar, så kan jag berätta en liten historia ...

99mac var när jag kom hit en gldgruva för information, tips och meningsutbyte - där jag kunde ventilera saker med vem jag ville, där jag kunde ställa kloka och korkade frågor utan att bli påhoppad eller ignorerad -väl avmätta svar som gav mig någonting var den största anledningen till varför jag stannade ...

Efter ett tag uppplevde jag 99´s själ om man så vill, med alla dessa kloka ´old-timers´ som ställde upp i vått och torrt, jag blev förvånad över toleransen och kunskapen - att den var så hög ...

Sen kom ihopslagningen, denna i samband med Björnströms frånvaro, mats frånvaro, Adrians frånvaro gjorde att en stor del av själen flög ut genom fönstret förvirringen var stor, tappade bort min "status" och kunde inte riktigt se min plats här längre ...

Men på grund av 99:an och dess långa bra renommé valde jag givetvis att finnas kvar - för att se vart det barkade, jag måste säga att valet var ganska.

Efter ett tag verkar det som både Björnström och Adrian blir superaktiva igen, min status är åter, och mitt engagemang är åter på topp (så topp nu det kan vara)

Tänkte att ni kanske ville veta det ...

/Tangen

Väl formulerat!
Det känns som någon kommit hem och tänt upp kakelugnen igen!

Kul att höra!

Jag skulle gärna träffas någon gång och berätta mer om hur vi ser på saker & ting och vad som händer "bakom kulisserna". Tror jag skulle kunna underhålla er några timmar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 09:20

Absolut, räkna med mig om vi kan planera det lite innan

/Tangen

Det var ju lite smickrande att läsa, att Björnströms återkomst spelade roll är givet, det är han som drar i trådarna och tvingar Belak att förbättra forumet men att även min inaktivitet märktes trodde jag nog inte. Jag försöker hitta en medelväg mellan den högaktiva närvaron som jag hade tidigare (men inte längre har tid med) och nästan ingen närvaro alls, vilket hänt periodvis på sistone.

Jag tvingar inte alls Belak att fixa 99.se - han jobbar högst frivilligt som vi andra med sajten. Tror inte många inser det.

Han lever på att ni säger "bra jobbat" och ju mer desto bättre jobbar han. Ser ni vad jag försöker säga

Bra jobbat Belak!
99 skulle inte vara där det är idag utan dig!

Ikväll tror vi kommer få återse många gamla bekantskaper. Jag efterlyste lite gamla hjältar i nyhetsbrevet som gick ut till 37.000 personer ikväll

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 20:08

your the man

Skriver det alltså igen: Mycket starkt jobbat. Och vi är framförallt glada för att vi fått tillbaka tapeten på 99musik

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-03 23:23
Ursprungligen av Oberfunker:

Skriver det alltså igen: Mycket starkt jobbat. Och vi är framför allt glada för att vi fått tillbaka tapeten på 99musik

Ja, nu känns det som att musiken är vackrare är mac.. Kan vi inte få en egen tapet vi med, Martin?

Noo! Ingen tapet! Skona mig!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-03 23:30

Joo, tapet, tapet, tapet!

Ni kan ju ha en med fina äpplen på?

Nå, Mac är ju stilrent och snyggt så det passar kanske bättre som det är ...

  • Medlem
  • 2007-05-03 23:37

Waaaah! Tapeeeet! vill ha!
Skulle det kunna vara möjligt att fixa den även till ipod-delen?
Sen kanske man kan ha det så som det var förut att man kunde välja bakgrund. (tycker att tapeten är grymt snygg inne i /musik, men det finns ju vissa som tydligen inte gillade tapeten.)

En William Morris-tapet kanske?

http://www.victoriana.com/directory/histwal.html

Jag håller med Tangens första inlägg - det var bra förr (99mac.se) men det är bra nu också!

Vi har fortsatt jaga irriterande buggar som blivit felanmälda i tidigare diskussioner. Igår kväll dödade vi äntligen felet med "vita sidor" vid stora sökningar etc. Kändes väldigt skönt.

Jag lovar att ni inte har en aning om hur mycket jobb som pågår på kvällar och helger som egentligen aldrig märks i forumet. Fick låna Johan Fredin igår och vi satt och "hackade" i några timmar. Brorsan kom förbi men han stack för han förstod inte vad vi snackade om

Ursprungligen av Björnström:

Jag lovar att ni inte har en aning om hur mycket jobb som pågår på kvällar och helger som egentligen aldrig märks i forumet.

Sätt upp en kamera - "Detta händer just nu!"

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-09 14:27
Ursprungligen av Björnström:

Jag lovar att ni inte har en aning om hur mycket jobb som pågår på kvällar och helger som egentligen aldrig märks i forumet.

Jag tror dig! Jobbar själv som nätverksadmin och man får hela tiden intrycket av att folk ser på en som "de där som bara dricker kaffe hela dagarna". Visst går det åt kaffe, men det är en annan historia...

Kör hårt! Vi uppskattar det ni gör - även det osynliga!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-09 13:27

ja en kamera, och en adress så att vi kan stå på gatan med plakat och heja på

1
Bevaka tråden