Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mp3-filer till cda-filer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-05-03 21:27

Hej,

Detta inlägg kanske ligger fel.....så flytta om så är fallet.

Jag undrar hur man bränner ner sin mp3 skiva för att kunna lyssna i en "gammal" CD-spelare.

Jag har gjort om mp3-filen till Wav i Itunes......men hur gör jag sen??!?!
Lite ny på Mac...så jag behöver lite hjälp tack.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-07 08:50

I iTunes - förutsatt att låtarna finns i biblioteket - kan du skapa en temporär spellista med de låtar du vill ha på skivan. Markera sedan spellistan, klicka på Arkiv > Bränn spellista på skiva (eller högerklicka på spellistan och välj Bränn...).

När bränningen är klar kan du radera spellistan.

Du behöver alltså inte konvertera till wav-filer eller nåt sånt, det sköter iTunes i bakgrunden.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-05-07 16:55
Ursprungligen av Spyder:

I iTunes - förutsatt att låtarna finns i biblioteket - kan du skapa en temporär spellista med de låtar du vill ha på skivan. Markera sedan spellistan, klicka på Arkiv > Bränn spellista på skiva (eller högerklicka på spellistan och välj Bränn...).

När bränningen är klar kan du radera spellistan.

Du behöver alltså inte konvertera till wav-filer eller nåt sånt, det sköter iTunes i bakgrunden.

Ahaa...OK.......måste testa....tusen tack för svaret.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-05-07 18:42
Ursprungligen av Spyder:

I iTunes - förutsatt att låtarna finns i biblioteket - kan du skapa en temporär spellista med de låtar du vill ha på skivan. Markera sedan spellistan, klicka på Arkiv > Bränn spellista på skiva (eller högerklicka på spellistan och välj Bränn...).

När bränningen är klar kan du radera spellistan.

Du behöver alltså inte konvertera till wav-filer eller nåt sånt, det sköter iTunes i bakgrunden.

Ahaa...OK.......måste testa....tusen tack för svaret.

  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-05-08 20:26
Ursprungligen av XTX:

Ahaa...OK.......måste testa....tusen tack för svaret.

Tänk vad enkelt allt är på Mac.

Jag har använt min IMac i 1/2 år nu....och förvånas varje dag över hur lätt det är att göra saker.........bara just detta som denna tråd beskriver.
Inte fan trodde jag att ITunes fixade detta själv....men det gjorde det.

Funderar starkt på att byta bort Linux laptopen mot en MacBook nu.

Så ja.......nu har jag fått skriva av mig!!!!::D

Ha't bäst alla!

När du står i din spellista finns det dessutom en liten knapp längst ner till höger med texten "Bränn skiva"... Tryck på den och du får en vanlig audio-cd i näven!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-08 20:43

Det enda som jag tycker kan vara lite småjobbigt är att man måste skapa en spellista först (eller har jag fel?). Iofs kan man ju en lista med namnet "För bränning", men ändå...

Men jag håller med dig (trots att jag är pc-människa), visst är det smidigt på mac!

1
Bevaka tråden