Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CS3 Beta obrukbar innan skarp kan levereras!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-05-03 13:47

Gissa om jag blev rejält förbannad idag.....Har kört Betan på CS3, och varit en flitig buggrapportör. Har förbeställt den skarpa svenska versionen från Adobe, och med beräknad leverans 21 maj -07. Betan har funkat hyfsat på min dator och jag har redan anpassat mitt arbetsflöde efter den.......och vad fan händer??...Jo, nu går den inte att öppna längre!!....Endast en ruta med beskedet att "this public beta has expired" kommer upp....Tack Adobe!!

Ursprungligen av ThomasC:

Gissa om jag blev rejält förbannad idag.....Har kört Betan på CS3, och varit en flitig buggrapportör. Har förbeställt den skarpa svenska versionen från Adobe, och med beräknad leverans 21 maj -07. Betan har funkat hyfsat på min dator och jag har redan anpassat mitt arbetsflöde efter den.......och vad fan händer??...Jo, nu går den inte att öppna längre!!....Endast en ruta med beskedet att "this public beta has expired" kommer upp....Tack Adobe!!

Egentligen skall man inte använda produktionsarbete på beta versioner, de skall ju egentligen bara användas för testning. MEN jag håller med om experiation date borde gå ut först när den skarpa finns ute på marknaden.

Adobe borde släppa den svenska och engelska versionen samtidigt. Det hade varit lätt som plätt med cocoa program (externa språkfiler), men nu är Adobe program forfarande carbon baserade (saknar stöd för externa språkfiler som cocoa). Adobe borde ha tänkt mer på kunder på den internationella marknaden och anpassat experation date efter det!

Senast redigerat 2007-05-04 13:49

Nu finns ju CS3 på marknaden om ja inte har helt fel. Läst om flera användare här på 99an som köpt CS3 online och laddat ner det från Adobe.

Ursprungligen av Johan S:

Nu finns ju CS3 på marknaden om ja inte har helt fel. Läst om flera användare här på 99an som köpt CS3 online och laddat ner det från Adobe.

ThomasC syftar på den svenska versionen och den är inte tillgänglig än.

Enligt Adobes hemsida blir den svenska versionen tillgänlig först i juni 2007.

Aha, men så har det väl alltid varit? Så de bör ju inte va nån surprise att översättningarna kommer senare..

Sen står det ju till och med när man installerar den att den är tidsbegränsad, så att utgå från en sån programvara i sitt arbete kanske inte är så smart.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-05-03 18:35

Jag backade givetvis tillbaka, och kör nu CS2. Det känns lika förbaskat ruskigt onödigt att klippa betans funktion långt innan leveransen av skarp version. Har testat massor med betor, men aldrig tidigare hamnat i denna situationen.....Har någon exempel på något liknande?

Naturligtvis vore det önskvärt att betan hade gällt lite längre, tills även de översatta versionerna levererats, men vi snackar ju inte om några evigheter här, utan om en knapp månad till eller så.

Och som andra redan har sagt, att försätta sig i situation där man gjort sig beroende av en beta-version är helt enkelt mindre genomtänkt, i synnerhet som det redan från början var klart att beta skulle upphöra att gälla ungefär vid denna tidpunkt.

Och sen vad gäller det här "det vore jättelätt för Adobe att göra ditten eller datten" ser jag personligen som rent svammel. Adobe är världens ÖVERLÄGSET största leverantör av program till Mac OS - långt större än Apple själva. Om man tror att det är en samling pundhuvuden eller latoxar som jobbar på Adobe så har man enligt min mening faktiskt lite bristande verklighetsuppfattning.

Lite irriterande - javisst, men lite propoprtioner skadar ju inte.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-05-03 20:37

Fast nu är ju Adobe en samling pundhuvuden.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2007-05-03 21:15

Om man är desperat så går det att köra CS3 betan genom att ställa tillbaka datorns datum till före 1maj.. Funkar både på Os X och win XP

1
Bevaka tråden