Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPodfebern över?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple säljer fler iPods än någonsin tidigare men det känns som att "iPod febern" har lagt sig rejält. Håller ni med?

iPodfeber har redan tackat för sig och superaktiva iPod.se som gick från noll till 15.000 medlemmar på ett år har ju också bromsat in ganska rejält.

Vore intressant med kommentarer - vad är nästa steg för iPod? iPhone?

När jag jobbade som nyhetsredaktör för 99mac och ipod.se så upplevde jag det som mycket mera krystat att få fram nyheter om iPod (åh, kolla, ett nytt skal!) än Mac, och nu känns det ännu mindre hett, så jag kan förstå Febergänget på den punkten.

Eller dom kanske bara laddar om inför iPhonefebern?

Det är väl snarare så att vissa saker inte lämpar sig som bärande element för tidningar eller liknande med mål på massupplagor.

Vad är det tänkt att man ska läsa på en sida om iPod? Den genererar ju inte en strid ström med nyheter om man inte tycker att just nya fodral eller ytterligare ett spel är en stor nyhet. Och vem gör det?

Man behöver inte heller läsa på för att använda den och om man inte installerar Linux så lönar det sig ju inte heller att följa bloggar eller läsa sidor för att lära sig mer om den. "Så här höjer du volymen" känns ju inte som en så särdeles spektakulär story.

Min borrmaskin är en av världens mest sålda, men inte sitter jag och letar blogginlägg eller går till 99borr.se för att hitta tips på nya bits eller borr för det.

Ursprungligen av Merovech:

Min borrmaskin är en av världens mest sålda, men inte sitter jag och letar blogginlägg eller går till 99borr.se för att hitta tips på nya bits eller borr för det.

99borr... antecknar och drömmer sig iväg...

Sen var det ju ett tag sedan det hände något på iPod-fronten också. iPhone-lanseringen undantagen. Känns som att det är dags för lite uppdateringar i samband med att de börjar leverera iPhone. Framför allt vanliga iPod video känns ju inte särskilt het längre.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-05-03 12:13

Skillnaden är väl också att man alltid kan få tag på iPods. I början tog de ju slut så man fick sitta och vänta och kämpa för att få tag på en.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-03 12:28

Jag slapp symptomen. Febern nådde aldrig mig

Finessen med iPods är just att det inte behövs några överstepräster som från sina höga prediksstolar viskar hemligheter kring iPods. Ett tecken på att någonting är tillgängligt på riktigt är att folk inte behöver hjälp med att fatta. Varför en tidning kring någonting som man i allmänhet styr med en knapp?

Hade min nya Shuffle på tröjan för någon dag sedan på GUs Humanisten kafeteria och mina kursare utbrast i kör "Shit, va liten den är!"

Finns nog lite feber kvar.

1
Bevaka tråden